تحصیل ۲۲۴ هزار و ۵۰۲ دانش‌آموز عشایر در سراسر کشور-راهبرد معاصر

تحصیل ۲۲۴ هزار و ۵۰۲ دانش‌آموز عشایر در سراسر کشور

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: در حال حاضر ۲۲۴ هزار و ۵۰۲ دانش‌آموز عشایر در ۲۶ استان کشور زیرپوشش قرار دارند که در ۷ هزار و ۳۱۹ مدرسه تحصیل می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۵۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ معصومه نجفی پازوکی عصر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر سراسر کشور که با حضور ۶۰۰ دانش‌آموز پسر عشایر سراسر کشور برگزار شد اظهارداشت: در راستای تربیت تمام ساحتی، اردوی دانش‌آموزان دختر و پسر عشایر سراسر کشور به میزبانی خراسان رضوی با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان عشایر در مشهد برگزار با رویکرد تربیت تمام ساحتی برگزار می‌شود.

وی افزود: این اردو از ۱۷ تیرماه با پذیرش دانش‌آموزان شروع شده است؛ در این اردو ۱۲ برنامه پیش‌بینی شده که یکی از ان‌ها، اردوی راهیان پیشرفت است و طی آن دانش‌آموزان پسر و دختر از کارخانه ایران خودرو مشهد بازدید می‌کنند.

نجفی پازوکی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۴ هزار و ۵۰۲ دانش‌آموز در ۲۶ استان کشور زیرپوشش هستند که در ۷ هزار و ۳۱۹ مدرسه تحصیل می‌کنند وهمچنین در خراسان رضوی ۸ هزار و ۷۵۴ دانش‌آموز عشایری تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش؛ آموزش و پرورش عشایری را به سه صورت سیار و کوچ شونده، نیمه سیار و روستا‌های ثابت عشایری تقسیم کرد و گفت: پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی عشایر کشور دست کم ۹۷ درصد و در مقطع متوسطه اول و دوم به بیش از ۸۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: بیست و دومین اردوی دانش‌آموزان عشایر از امروز برای پسران و از ۲۴ تیر ویژه دختران عشایر در مشهد برگزار و از معلمان پرتلاش و دانش‌آموزان موفق عشایر استان‌های کشور تقدیر تشکر نیز به عمل می‌آید. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده