ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جهت فعال کردن حوزه‌های فرهنگی-راهبرد معاصر

ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جهت فعال کردن حوزه‌های فرهنگی

صد د سی و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران تشکیل شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 11
کد خبر: ۱۹۳۸۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، صد و سی و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و دیگر اعضا برگزار شد.

 

فخاری در این جلسه ضمن تبریک ایام به ویژه عید غدیر اظهار داشت: غدیرنقطه عطفی در قدرت‌افزایی اجتماعی جامعه شیعه بوده و برای اثبات وجودش در حد یک مقیاس کشوری و بین‌المللی جای تبریک دارد.

 

وی ادامه داد: حضور چشمگیر مردم در مراسم عید غدیر مبین نیاز اجتماع در تغییر بعضی از تقویم‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، دینی کشور است و در آئین‌ها و مراسم‌ها باید به عناصر فرهنگی عید غدیر در جایگاه و شان جدیدش توجه شود، چراکه عام مردم به آن توجه خاص داشتند.

 

استاندار تهران عنوان کرد: یکی از نشان‌های بسیار زیبای غدیر وجه ولایت مداری آن است و تبیین شرح ولایت‌مداری و شروع امامت منبعث از نگاه غدیرانه است و اگر ما به این وجوه بیشتر توجه کنیم در آیین‌های آینده شأنیت بخشی به جایگاه و مقام ولایت نقطه عطفی ایجاد می‌کند که تاریخ ساز است.

 

فخاری سپس گفت: بهترین فرصت استفاده از ظرفیتی است که مردم برای پاسداشت از این روز بزرگ خلق کردند و این حضور پر شور مردم سرزمین‌مان جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه فرهنگ عمومی آیین‌مداری اسلامی باید مبنای کارمان باشد و اقدامات مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و دینی را ترویج دهیم.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در این جلسات انتظار فراتر از وضع موجود است و باید قوی‌تر و غنی‌تر عمل کرد و نیاز به تقویت کار دبیرخانه می‌باشد.

 

فخاری در ادامه افزود: یکی از موضوعات مهم دیگر رصد و پایش حوزه‌های مختلف فرهنگی در سطح استان می‌باشد و باید با دستگاه‌ها، گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که در زمینه فرهنگی کار می‌کنند ارتباط برقرار کنیم و هماهنگی جهت بهره مندی مناسب ایجاد شود.

 

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت‌های عظیمی همچون جشن غدیر، پیاده روی اربعین و ... اظهار داشت: باید از این ظرفیت‌ها برای افزایش نشاط عمومی و مشارکت عمومی بهره ببریم.

 

وی با اشاره به لزوم فعال شدن شورا تاکید کرد: باید نسبت به فعال شدن دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اقدام کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده