دولت لندن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد-راهبرد معاصر

دولت لندن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

دولت لندن امروز (دوشنبه) تحریم‌های جدیدی علیه روسیه بابت ارتباط با "جابجایی اجباری کودکان اوکراینی" وضع کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۹۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از افرادی که در فهرست جدید تحریم‌های انگلیس قرار گرفته "سرگئی کراوتسوف"، وزیر آموزش روسیه است.

انگلیس ۱۴ فرد را که مسئول "تلاش‌های روسیه در انهدام و تخریب هویت ملی اوکراین" است تحریم کرده که ۱۱ تن از آن‌ها در جابجایی اجباری کودکان اوکراینی نقش دارند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این برنامه مایوس کننده درباره اخراج و جابجایی کودکان و پروپاگاندای پر از انزجار که توسط نوکرهایش انجام شده، تمایل حقیقی خود را برای پاک کردن اوکراین از روی نقشه نشان داده است.

وی ادامه داد: تحریم‌های امروز ما علیه افرادی که از "رژیم پوتین" حمایت می‌کنند از جمله کسانیکه می‌خواهند اوکراین نابود شود، فرهنگش از بین برود و آینده‌اش منهدم شود، وضع می‌شود.

دولت لندن همچنین اعلام کرد، "اولگا لیوبیموا" وزیر فرهنگ روسیه بابت تامین حمایت از سیاستگذاری‌های ترغیب کننده و اقداماتی در راستای بی ثبات کردن اوکراین یا تهدید یکپارچگی این کشور تحریم شده است.

اوایل ماه جاری میلادی، مسکو اعلام کرده بود که حدود ۷۰۰ هزار کودک را از مناطق درگیر در اوکراین به خاک روسیه منتقل کرده است.

مسکو می‌گوید، این برنامه در انتقال کودکان از اوکراین به خاک روسیه برای حفاظت از یتیمان و کودکان بر جای مانده در مناطق درگیر جنگ است.

اوکراین، اما می‌گوید، بسیاری از این کودکان به صورت غیرقانونی خارج شده و آمریکا نیز اعلام کرده که هزاران کودک به صورت اجباری از خانه‌های خود خارج شده‌اند.

وزارت الحاق اراضی اشغال شده اوکراین نیز اعلام کرده، ۱۹ هزار و ۴۹۲ کودک اوکراینی در حال حاضر به صورت غیرقانونی جابجا شده‌اند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده