هکر‌های چینی ایمیل‌های سفیر آمریکا را به سرقت بردند-راهبرد معاصر

هکر‌های چینی ایمیل‌های سفیر آمریکا را به سرقت بردند

مقامات آگاه از هک شدن ایمیل سفیر آمریکا در پکن و سرقت محتوای صد‌ها هزار ایمیل دولتی خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 21
کد خبر: ۱۹۵۵۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، رقابت‌های امنیتی میان چین و آمریکا و تلاش دو کشور برای جاسوسی از یکدیگر طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. از اتهام واشنگتن به پکن درباره سرقت علمی و فناوری تا ورود بالون تجسسی چین به آسمان ایالات متحده که باعث تیره شدن روابط دو کشور شد، تنها بخشی از تلاش‌ها برای جمع آوری اطلاعات از سوی دو طرف است. اکنون آمریکا از حمله هکری چین به مقامات این کشور خبر می‌دهد.

 

بر این اساس، نشریه وال استریت ژورنال امروز در گزارشی اعلام کرد هکر‌های مرتبط با دولت چین به ایمیل نیکولاس برنز، سفیر آمریکا در پکن حمله سایبری کرده اند. برآورد‌ها حاکی از آن است که محتوای صد‌ها هزار ایمیل دولتی درپی این حمله سایبری به خطر افتاده است.

 

مقامات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود تاکید دارند دنیل کریتن برینک، معاون وزیر خارجه آمریکا در حوزه شرق آسیا نیز به طور گسترده هدف حملات سایبری هکر‌ها قرار گرفته است که شرکت مایکروسافت اوایل ماه جاری این موضوع را تایید کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا از ارائه جزئیات درباره حمله سایبری به این دو مقام بلندپایه آمریکایی خودداری کرده و افزود: تحقیقات درباره عملیات جاسوسی انجام شده در حال انجام است.

 

کریتن برینک پیش از گزارش وال استریت ژورنال، در جلسه استماع کنگره در سوالی پیرامون حمله سایبری به خود درپی رخنه هکر‌ها به شرکت ماکروسافت، گفت: من نمی‌توانم درباره تحقیقات در حال انجام از سوی اف بی آی ابراز نظر کنم. اما نمی‌توانم حمله سایبری به خود را رد کنم.

 

با این حال، سخنگوی سفارت چین در آمریکا در واکنش به اتهامات وارد شده به پکن در این باره اعلام کرد: چین به طور قاطع با حملات سایبری مخالف بوده و با هر شکلی از سرقت سایبری مبارزه می‌کند. این موضع ثابت و شفاف ما در این موضوع است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده