انتقاد مجدد آنکارا از توهین به مقدسات اسلامی در سوئد-راهبرد معاصر

انتقاد مجدد آنکارا از توهین به مقدسات اسلامی در سوئد

وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوئدی خود تاکید کرد که اقدام پست هتک حرمت قرآن تحت پوشش آزادی بیان غیرقابل قبول است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۹۷۱۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه روز یکشنبه خبر داد که «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه از سوئد خواسته تا گام‌های استواری برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن اتخاذ شود.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیدان در تماس تلفنی با «توبیاس بیلستروم» همتای سوئدی خود اعلام کرد که چنین «اقدامات پست» تحت پوشش آزادی بیان غیر قابل قبول است.

 

منبع وزارت امور خارجه ترکیه افزود که فیدان و بیلستروم درخواست عضویت سوئد در ناتو را در این مکالمه تلفنی مورد بحث قرار دادند.

 

این در حالی است که ساعتی پیش وزارت امور خارجه سوئد در پاسخ به نامه سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان کشورهای سازمان همکاری اسلامی در این کشور حوزه اسکاندیناوی مدعی شد که تمامی اقدامات اسلام هراسانه به هر شکلی که باشد، از سوی دولت سوئد به شدت رد می‌شود.

 

وزارت امور خارجه سوئد در بیانیه خود افزود: «ما کاملا آگاه هستیم که مسلمانان در سوئد و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سرتاسر جهان از چنین اقداماتی به شدت اذیت شده‌اند».

 

وزارت امور خارجه سوئد مدعی شد: «هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز بوده و بی احترامی به شمار می‌آید».

 

در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشورهای اروپایی، اعضای یک گروه افراطی سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. این اقدام، چندمین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بود که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده