ورود دستگاه قضایی به ماجرای ضرب و شتم شهروند شاهرودی مقابل شهرداری-راهبرد معاصر

ورود دستگاه قضایی به ماجرای ضرب و شتم شهروند شاهرودی مقابل شهرداری

پرونده ضرب و شتم یک شهروند شاهرودی مقابل شهرداری این شهر در دادگستری در دست پیگیری است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۹۷۲۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ از شب گذشته تصاویری که گویا از دوربین‌های مداربسته ورودی شهرداری شاهرود ضبط‌شده، در شبکه‌های اجتماعی شاهرود و پس‌ازآن به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی در سطح کشور منتشرشده است که بیانگر برخورد فیزیکی این دستگاه اجرایی با یک شهروند شاهرودی است و این موضوع حاشیه‌های چند ماه اخیر در این شهرستان را بیش از گذشته برای مردم کشور و حتی آن سر دنیا به نمایش گذاشت.

اگرچه زمان دقیق این اتفاق مشخص نیست؛ اما از نوع پوشش افراد حاضر در این تصاویر مشخص است که این اتفاق در زمستان افتاده است و ماه‌های زیادی از آن می‌گذرد. این اتفاق تلخ مربوط به اسفندماه سال ۱۴۰۱ است که این فعال فضای مجازی به هر دلیلی شب گذشته تصمیم به انتشار آن گرفت.

محمد جعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی انتشار کلیپی مبنی بر درگیری عوامل یکی از نهاد‌های عمومی شاهرود با یک شهروند، از تشکیل پرونده قضایی طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر، افزود: در پی شکایت شهروند شاهرودی با عناوین اتهامی از عوامل یکی از نهاد‌های عمومی شاهرود، دستگاه قضایی به منظور بررسی صحت و سقم عناوین اتهامی، ورود قانونی داشته است.

عبداللهی، ادامه داد: تحقیقات اولیه از ۶ ماه گذشته آغاز و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با صدور دستورات قانونی لازم نسبت به تکمیل تحقیقات و تفهیم اتهام به متهمان ورود و پرونده قضایی در جریان رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به نکته حائز اهمیتی، بیان کرد: روند تحقیقات تکمیلی برای بررسی علت و انگیزه وقوع درگیری فی‌مابین طرفین این پرونده ادامه دارد و نکته قابل توجه در این پرونده شکایت متقابل طرفین بوده که صدور تصمیم نهایی مرجع قضایی را به تاخیر انداخته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به رسانه‌ها توصیه کرد که دستگاه قضایی به حفظ امنیت روانی جامعه حساس بوده و زینبده نیست با انتشار اخبار و مطالبی تشویش اذهان عمومی رقم خورده و آرامش جامعه خدشه‌دار شود.

عبداللهی، گفت: توصیه می‌شود فعالان اجتماعی و رسانه‌ای با انجام فعالیت‌های صحیح و حرفه‌ای مراجع امنیت آفرین را در حفظ و تامین امنیت جامعه یاری رسانند.

پس از انتشار این تصاویر، دستور صریح حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، نخستین واکنش رسمی مسئولان این استان به فیلم منتشرشده بود.

دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در اطلاعیه‌ای از دستور وی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه ارسال نتیجه بررسی‌ها به دفتر وی خبر داد و اعلام کرد: براساس تصاویر منتشرشده، تعدادی از عوامل منتسب به یکی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود به نحوی غیراخلاقی، با یکی از شهروندان برخورد کرده‌اند.

در نظام اسلامی که احترام به آحاد مردم و حفظ کرامت انسان‌ها یکی از والاترین ارزش‌های آن است، وقوع چنین حوادثی پذیرفتنی نیست.

ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه و با توجه به وقوع حوادث مشابه در سایر نقاط استان طی ماه‌های گذشته، لازم است دستگاه‌های مسئول امنیتی، انتظامی و قضایی استان سمنان در اسرع وقت نسبت به بررسی ابعاد مختلف این حادثه و ارسال گزارش آن و نیز اطلاع‌رسانی مناسب جهت تنویر افکار عمومی، اقدام لازم را صورت دهند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده