نروژ به لیست کشور‌های غیردوست روسیه اضافه شد-راهبرد معاصر

نروژ به لیست کشور‌های غیردوست روسیه اضافه شد

پس از تنش‌های دیپلماتیک میان روسیه و نروژ، مسکو اعلام کرد این کشور به لیست کشور‌های غیردوست روسیه اضافه شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 03
کد خبر: ۱۹۷۶۷۸

به گزارش راهبرد معاصر،  خبرگزاری‌ها روز پنجشنبه گزارش دادند، روسیه نروژ را به فهرست کشور‌های غیر دوست خود اضافه کرده است.

 

براساس گزارش خبرگزاری ریانووستی، کشور‌های موجود در لیست از نظر تعداد کارکنان محلی که می‌توانند در روسیه استخدام کنند محدود هستند و نروژ به ۲۷ نفر محدود شده است.

 

نروژ در ماه آوریل ۱۵ دیپلمات روسی را به اتهام جاسوسی اخراج کرد و روسیه نیز با صدور دستوری ۱۰ دیپلمات نروژی را اخراج کرد. با این حال نروژ گفت هیچ دلیلی برای ادعای رفتار غیردوستانه با روسیه که با آن در قطب شمال مرز مشترک دارد، وجود ندارد.

 

آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای به رویترز گفت: روسیه خودش می‌تواند پایان دادن به جنگ را انتخاب کند. به عنوان کشور‌های همسایه، ما هر دو علاقه‌مند به کارکرد روابط دیپلماتیک و کانال‌های تماس هستیم، به ویژه در زمان‌های سخت.

 

سخنگوی وزارت خارجه نروژ به طور جداگانه گفت که نروژ هنوز اطلاعیه رسمی از مسکو دریافت نکرده است و از اظهار نظر در مورد پیامد‌های تصمیم روسیه خودداری کرد.

 

شایان ذکر است در ۲۸ فوریه، نروژ لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن هر پروازی که توسط شهروندان روسیه در حریم هوایی نروژ انجام یا کنترل شود، ممنوع است. این قانون شامل هواپیما‌های بدون سرنشین نیز می‌شود. نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست، اما پس از شروع جنگ اوکراین علیه روسیه موضع‌گیری کرده و از طریق حمایت نظامی و کمک‌های مالی، به اوکراین و همسایگانش کمک کرده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار