توقیف ۴ شناور حامل ۱۶۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان-راهبرد معاصر

توقیف ۴ شناور حامل ۱۶۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان

فرمانده مرزبانی هرمزگان از توقیف ۴ فروند شناور فعال درامر قاچاق سوخت و یک دستگاه خودرو، کشف بیش از ۱۶۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۹۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار بهادر اسماعیلی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرزبانان هرمزگانی در شهرستان‌های میناب، بندرعباس، قشم و بندرلنگه پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت در حوزه استحفاظی به وسیله شناور، خودرو و مشک‌های پلاستیکی، بلافاصله برای بررسی موضوع اکیپ‌های گشت دریایی در این پایگاه‌ها به محل اعزام شدند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان ادامه داد: مرزبانان پس از بررسی مناطق، موفق به توقیف ۴ فروند شناور فعال امر قاچاق سوخت، یک دستگاه خودرو و کشف ۲ عدد محفظه پلاستیکی معروف به مشک ماری شدند.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که در مجموع ۱۶۶ هزار۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۴۶میلیارد و ۴۴۰میلیون و ۱۳۵ هزار ریال در این عملیات‌ها کشف شد، اظهار داشت: از مجموع سوخت‌های کشف شده، مقدار ۸۱ هزار۲۰۰ لیترگشت مشترک با عوامل انتظامی شهرستان در سواحل بندرلنگه،۸۰ هزار لیتر در سواحل میناب، ۴هزار و ۶۰۰ لیتر در سواحل قشم، و ۸۰۰ لیتر آن در آب‌های مرزی بندرعباس کشف شد.

سردار اسماعیلی با اشاره به دستگیری ۱۸ متهم در این عملیات ها، خاطرنشان کرد: مرزبانان هرمزگان به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند، عده‌ای سودجو منافع ملی را به خطر بیندازند و به تولید کالا‌های اساسی کشور ضربه بزنند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده