اربعین امسال چند موکب ایرانی فعالیت می‌کنند؟-راهبرد معاصر

اربعین امسال چند موکب ایرانی فعالیت می‌کنند؟

امسال حدود ۳ هزار موکب از ۳۱ استان کشور در اربعین امسال به زائران خدمات ارائه خواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۲۷۳

به گزارش راهبرد معاصر، در دو دهه اخیر که در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عشاق امام حسین(ع) مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کنند، موکِب‌هایی که ایستگاه‌های خدمات‌رسان به زائران هستند، در این مسیر فعال و پذیرای زائران می‌شوند.

 

اغلب موکب‌ها به صورت موقت بر پا می‌شوند و هر یک به اندازه توان و همت متولیان، خدمات متفاوتی به زائران ارائه می‌کنند؛ محل اسکان و پذیرایی موکب‌ها و گنجایش آنها نیز با یکدیگر متفاوت است، بزرگترین موکب‌های اربعین 100 هزار نفر و کوچکترینِ آنها 200 نفر را در خود اسکان می‌دهند.

 

موکب‌های حسینی که عموما مردمی بوده، خدمات و نذورات را از مردم دریافت و صرف زائران می‌کنند، در سال‌های اخیر مورد حمایت عاشقان حسینی و خیرین دینی قرار گرفته‌اند؛ با افزایش چشمگیر زائران حسینی برای شرکت در پیاده روی اربعین، تعداد موکب‌ها نیز افزایش یافته است و امسال حدود 3 هزار موکب از 31 استان کشور فعالیت خواهند کرد.

 

در اربعین سال گذشته، یک هزار و 921 موکب ایرانی در عراق حضور داشتند و 953 موکب نیز در ایران ارائه خدمات کردند و مجموعا 106 میلیون وعده غذایی توسط موکب‌داران ایرانی توزیع شد و 27 میلیون نفر زائر شب خواب از موکب‌ها بهره‌مند شدند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده