۸۶۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲-راهبرد معاصر
مالکی، نماینده مجلس: مبدا قاچاق سوخت از خود پالایشگاه‌هاست | «قاچاق توسط مردم محلی» حرف بی‌ربطی است وزیر کار: ۷ معدن خطرناک تعطیل شدند | حقوق کارگران معادن تعطیل شده پرداخت می‌شود عرضه آپارتمان اجاره‌ای کاهش یافت وزیر صمت: با مقصران حادثه معدن طبس برخورد قانونی می‌شود طرح ویژه جایگزینی محصولات مدیران خودرو + شرایط بازار ارز توافقی به زودی عملیاتی می‌شود قیمت طلا و قیمت سکه امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۱۰ خریداران طلا عقب‌نشینی کردند واریز یارانه ارزی طرح دارویار به حساب داروخانه‌ها شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: مپنا سود سهام عدالت را گرو مطالبات خود از دولت نگه داشت فوق‌العاده ویژه مشاغل عمومی تا ۵۰ درصد افزایش یافت + جزئیات وزیر اقتصاد دلایل افزایش قیمت دلار را اعلام کرد آغاز عرضه انبوه سکه | نحوه واریز وجه، کارمزد و هزینه‌های عملیاتی فروش حدود ۵ هزار سکه طلا در حراج امروز + قیمت طرح فروش و پیش فروش دنا پلاس دستی آبان ۱۴۰۳ + جدول

۸۶۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از انجام ۸۶۱ هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها در سطح کیفی به دلیل شکایت محور بودن و تمرکز بر نظارت بر انبارها و مراکز عمده نگهداری کالا مورد توجه بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بهنام نیک منش» افزود: در چهارماهه سال جاری ۴۲ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده تخلفاتی (معادل ۴.۹۴ درصد بازرسی های انجام شده) به ارزش ۱۷۶ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان تشکیل و به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است که به دلیل عدم ارتباط سیستمی بین اتاق اصناف ایران با نهادهای نظارتی (علیرغم پیگیری های بعمل آمده) هیچ اطلاعاتی از نتایج حاصله در دسترس نمی باشد.

وی افزود: بیشترین عناوین تخلفات طی این دوره مربوط به گرانفروشی (با کاهش ۲۰ درصدی)، عدم درج قیمت( با کاهش ۳۶ درصدی) و عدم صدور صورت حساب( با کاهش ۳۱ درصدی) نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در چهارماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸ هزار و ۹۰۴ فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده است که از این تعداد ۴۷ هزار و ۴۸۲ فقره قابل پیگیری بوده است. بر اساس نتایج به دست آمده از بررسی این شکایات، ۲۴ درصد منجر به رضایت شاکی شده، ۳۰ درصد غیرمتخلف و ۲۶ درصد متخلف تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۲۰ درصد این شکایات در دست بررسی است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار