تصمیم شرکت‌های بزرگ آمریکا برای ازسرگیری روابط تجاری با روسیه-راهبرد معاصر

تصمیم شرکت‌های بزرگ آمریکا برای ازسرگیری روابط تجاری با روسیه

سرکنسول روسیه در شهر هیوستون آمریکا اعلام کرد شرکت‌های بزرگ آمریکایی مایلند همکاری با روسیه را از سر بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 09
کد خبر: ۱۹۸۶۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، آلکساندر زاخاروف، سرکنسول روسیه در شهر هیوستون آمریکا امروز (چهارشنبه) سخنانی درباره چشم انداز همکاری تجار آمریکایی با روسیه گفت: شرکت‌های بزرگ آمریکایی مایلند همکاری با روسیه را از سر بگیرند. بازرگانان آمریکایی نمی‌خواهند بازار روسیه را از دست بدهند و نمی‌خواهند این بازار در اختیار افراد دیگری قرار بگیرد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: شرکت‌های بزرگ آمریکایی مایلند همکاری خود را با روسیه از سر بگیرند. باوجود جذاب بودن پروژه‌های جدید در آفریقا و آمریکای لاتین برای تجار آمریکایی، این پروژه‌ها از نظر سودآوری جایگزین پروژه‌هایی نیستند که بازرگانان آمریکایی قبلا در روسیه داشتند.

 

این دیپلمات روس گفت:‌ آمریکایی‌ها از این که بازار بزرگ روسیه را در آینده از دست بدهند متنفرند. ایجاد زنجیره‌های تامین جدید امکان پذیر است، اما سال‌ها و حتی دهه‌ها طول می‌کشد. بدیهی است شرکت‌های بزرگ آمریکایی دوست دارند همکاری با طرف‌های روس را از سر بگیرند. تجار آمریکایی نمی‌خواهند بازار روسیه را از دست بدهند.

 

به دنبال آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین، کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم های متعدد علیه مسکو روابط تجاری خود را محدود و بسیاری از شرکت ها دفاتر خود را در این کشور تعطیل کردند./ باشگاه خبنرگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده