توجه شهرداری تهران به دانش آموزان در ویژه برنامه‌های محرم و صفر-راهبرد معاصر

توجه شهرداری تهران به دانش آموزان در ویژه برنامه‌های محرم و صفر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد که شهرداری تهران در موضوع برنامه‌های فرهنگی محرم و صفر توجه ویژه‌ای به دانش آموزان داشت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 13
کد خبر: ۱۹۹۲۱۹

به گزارش راهبرد معاصر. محمد امین توکلی زاده صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر به بیان اقدامات و برنامه‌های معاونت اجتماعی در ایام محرم پرداخت و با بیان اینکه برنامه‌های ایام محرم در سال‌های اخیر حاصل تلاش مردم بوده است و نقش دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این اقدامات اندک است، گفت: امسال نیز محرمی متفاوت داشتیم؛ با اینکه هجمه‌هایی به پایگاه‌های سید الشهدا صورت گرفته بود، اما حضور مردم دوچندان شد و معتقدیم اگر از هم گسیختگی در جامعه وجود دارد، بهترین راه حل آن پایگاه سید الشهدا است.

 

وی اظهار کرد: معاونت خدمات شهری در مناسبت‌های مذهبی پیشگام بوده و در تمام نقاط شهر که به کمک شهرداری نیاز داریم همکاران ما در شهرداری مناطق به فراهم کردن زیرساخت‌ها و برپایی موکب‌ها و نظافت محیط کمک می‌کنند که این همکاری جای تقدیر دارد. معاونت حمل و نقل نیز در ایام مناسبتی از جمله تاسوعا و عاشورا در کنار عزاداران حسینی بود و خدمات خوبی ارائه داد. از سویی دیگر، با هنرنمایی سازمان زیباسازی و با مشارکت هنرمندان، شاهد سیاه پوش شدن شهر تهران بودیم.

 

توکلی زاده با اشاره به برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر، تصریح کرد: آثار خوبی در این خیمه ارائه شد و در کنار آن حمایت حداکثری از موکب‌های فرهنگی شهر تهران از سوی سازمان فرهنگی و هنری تحت عنوان عطر سیب شکل گرفت و سازمان بهشت زهرا (س) نیز به خوبی وارد عمل شد.

 

وی با بیان اینکه دستورالعمل ویژه ایام محرم به معاونت‌های اجتماعی ارسال شد، اظهار کرد: امسال به واسطه اینکه ایام محرم و صفر با تابستان همزمان شده، وظیفه ویژه‌ای در حوزه دانش آموزی برای خود تعریف کردیم و علاوه بر حمایت از موکب ها، به تقویت مراکز دینی و اجرای طرح «شهید آرمان» پرداختیم و هیئت یکی از بهترین نمونه‌های مشارکت‌های مردمی است که سابقه خوبی دارد و از بهترین مدل‌های خدمت رسانی به شهروندان است.

 

به گفته معاون شهردار تهران، تقویت هیئت در بین دانش آموزان و نسل آتی یکی از مأموریت‌هایی بود که با مشارکت معاونت‌های دیگر پیش رفت و هم در مساجد شاهد تشکیل هیئت‌های دانش آموزی بودیم و هم در بوستان‌ها این هیئت‌ها با تولی گری نوجوانان شکل گرفت.

 

توکلی زاده با بیان اینکه اجرای برنامه «محرم شهر» نیز از دیگر برنامه‌های ایام محرم بود، اظهار کرد: سعی شد برای بخش به بخش شهر، پیش بینی‌های ویژه‌ای صورت بگیرد و ملزوماتی نیز برای زائران اربعین پیش بینی شود و برای صدور پاسپورت نیز هماهنگی‌هایی با فراجا صورت بگیرد. همچنین «سفینة النجاة» نیز کار بزرگی در نمادسازی است که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در «یاورشهرها» نیز برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه گردشگری همزمان با ایام محرم، مردم با سوابق تاریخی تهران در برگزاری هیئات مذهبی آشنا شدند و تور‌هایی نیز در همین راستا برگزار شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده