برای پیاده‌روی اربعین، روزانه پیاده‌روی کنید-راهبرد معاصر

برای پیاده‌روی اربعین، روزانه پیاده‌روی کنید

مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر گفت: زائران حسینی از هم اکنون باید با پیاده‌روی روزانه و تحمل هوای گرم، آمادگی خود برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین را افزایش دهند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۸۸۳

به گزارش راهبرد معاصر،‌ افشین علیخانی با اشاره به اینکه نگرانی اصلی در مورد زائرانی است که اولین حضور خود در راهپیمایی اربعین را تجربه می‌کنند، گفت: شهروندانی که تجربه روزانه پیاده‌روی در زندگی روزمره خود را ندارند باید پیاده‌روی روزانه را از هم‌اکنون شروع کنند و هر روز بر میزان آن بیفزایند.

 

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر افزود: تحمل دمای هوا تا اندازه زیادی به زیست ما و منطقه اقلیمی‌که در آن زندگی می‌کنیم بر می‌گردد. مثلا ساکنان شهر بندرعباس بسیار بیشتر از اردبیل با هوای گرم سازگار شده‌اند. لازم است شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین از امروز با برنامه‌ریزی روزانه، تحمل پیاده‌روی در هوای گرم را تمرین کنند.

 

علیخانی در ادامه گفت: اینکه افراد بدانند در هنگام پیاده‌روی باید چقدر آب را در چه فاصله زمانی مصرف کنند و یا تمرین‌های تنفسی چگونه به آمادگی راه رفتن کمک می‌کند؛ مواردی است که هر فرد در همین پیاده‌روی‌های روزانه به آن آگاه خواهد شد.

 

او تاکید کرد: نگرانی در مورد زائرانی که در مراسم راهپمایی سال‌های قبل حضور داشتند؛ چندان زیاد نیست. اما آنهایی که اربعین امسال اولین تجربه شرکت در این راهپمایی را دارند باید به نکات گفته شده توجه کنند. اگر این افراد آمادگی بدنی خود را افزایش ندهد دچار مشکل خواهند شد.

 

جمعیت هلال احمر از روزها قبل آموزش‌های همگانی با موضوع سلامت در اربعین را به شکل مکتوب، اینفوگرافی و فیلم در رسانه‌های خبری و فضای مجازی منتشر کرده است و زائران حسینی می‌توانند با مطالعه و توجه به این نکات از سلامتی خود در اربعین امسال محافظت کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار