اسرائیل بدنبال اخراج ساکنان کرانه باختری-راهبرد معاصر

اسرائیل بدنبال اخراج ساکنان کرانه باختری

رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که بر اساس ذهنیت صهیونیسم، مردم فلسطین، جایی در این کشور ندارند و باید به اردن، نقل مکان کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 20
کد خبر: ۲۰۰۳۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، خالد مشعل رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین امروز شنبه خواستار مقابله با توطئه جدید رژیم صهیونیستی در خصوص اخراج ساکنان کرانه باختری شد.

 

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از مشعل گزارش داد، کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، افراطی‌ترین و جنایتکارترین کابینه در تاریخ این رژیم است و قصد دارد درگیری را در کرانه باختری، قدس اشغالی و مسجدالاقصی به سود خود به پایان برساند.

 

وی ادامه داد: صهیونیستها می‌گویند که ای مردم فلسطین! اگر وطنی دارد، در اردن است، [نه در فلسطین]. این واقعیت ذهنیت صهیونیسم است. اسرائیل می‌خواهد امت [اسلام] و در صدر آن فلسطین و اردن را هدف قرار دهد. آنان قصد دارند کرانه باختری را از ساکنان خالی کنند.

 

این مقام حماس به اشاره به تلاش صهیونیستها برای یهودی‌سازی قدس اشغالی و و سیطره سیاسی و مذهبی بر این شهر، خاطر نشان کرد: امروز الاقصی در مرکز خطر و در چند قدمی تخریب قرار دارد. اگر سرزمین، قدس و الاقصی از بین برود، چه چیزی برای ما می‌ماند؟. ما ملت جهاد، مقاومت و شهادت هستیم.

 

مشعل از کشورهای اسلامی و عربی خواست که که علیه این پروژه صهیونیسم بایستند؛ زیرا «به گفته وی، «دشمن جنگ را تغییر داده است و ما باید آن را تغییر دهیم. این جنگ شرافت، دین، اسلام و سرنوشت است.

 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم تیر ماه گذشته گفت: کابینه جنایتکار کنونی صهیونیست، خطر بزرگی برای مسئله فلسطین است. لذا باید بسیار خوب برای طرحهای آن آماده شد.

 

هنیه در توضیح توطئه‌ها و طرحهای جدید صهیونیستها گفت که این مسئله در راستای تغییر واقعیت کرانه باختری و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، گسترش شهرک‌سازی و اسکان یک میلیون شهرک‌نشین جدید در کرانه باختری است تا دوگانه نژادی یهوی و فلسطین را تثبیت کند و به هویت فلسطین پایان دهد.

 

این مقام حماس با بیان اینکه درگیری در کرانه باختری در سخت‌ترین مرحله قرار دارد، تصریح کرد: این درگیری، یک جنگ مذهبی صرف است. کابینه صهیونیست نیز با تمامی ابزارها در تلاش است از بروز هر گونه نمادی از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی جلویگری کند و به عادی‌سازی با کشورهای عربی ادامه دهد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده