وضعیت بحرانی در آموزش و پرورش/ اعلام آمار معلمان بازنشسته-راهبرد معاصر

وضعیت بحرانی در آموزش و پرورش/ اعلام آمار معلمان بازنشسته

براساس برخی آمار ۸۴ هزار بازنشسته قطعی از معلمان درخواست شده است. حتی اگر ۲۰ درصد این افراد هم مایل به ادامه حضور در آموزش و پرورش باشند؛ هفتاد هزار نفر به طور قطعی از نظام آموزشی کشور خواهند رفت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 21
کد خبر: ۲۰۰۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ گفته می‌شود آموزش و پرورش در سال جاری با موجی از بازنشستگی همراه خواهد بود، زیرا طبق اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش سونامی معلمان بازنشسته را در سال ۱۴۰۲خواهیم داشت.

براساس برخی آمار ۸۴ هزار بازنشسته قطعی از معلمان درخواست شده است. حتی اگر ۲۰ درصد این افراد هم مایل به ادامه حضور در آموزش و پرورش باشند؛ هفتاد هزار نفر به طور قطعی از نظام آموزشی کشور خواهند رفت

سال‌هاست با سیر صعودی بازنشستگی معلمان، بحران کمبود معلم در کشور به صدا درآمده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد بازنشسته‌ها در آموزش‌و‌پرورش در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ به اوج خود خواهد رسید. بر اساس پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه، جمعیت بازنشستگان آموزش‌و‌پرورش تا سال ۱۴۰۶، ۴۶۳هزارو ۲۷۲ نفر خواهد بود که حدود ۷۱ درصد از این تعداد قبل تا سال ۱۴۰۲ بازنشسته خواهند شد! عده زیادی از معلمان، بازنشستگی خود را به علت اجرای رتبه‌بندی به تعویق انداخته‌اند تا از مزایا و افزایش حقوق این لایحه بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: به دلیل خلاء پذیرش نیروی آموزشی در دهه ۷۰ امروزه شاهد کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش هستیم و در حال حاضر در اوج کمبود نیروی انسانی به سر می‌بریم.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد از کمبود نیروی متخصص و کارآمد در استان خبر داد و گفت: به دلیل خلاء پذیرش نیروی آموزشی در دهه ۷۰ امروزه شاهد کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش هستیم و در حال حاضر در اوج کمبود نیروی انسانی به سر می‌بریم به گونه‌ای که سیاست وزارت آموزش و پرورش کشور به سمت موافقت نکردن با بازنشستگی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش حرکت می‎‌کند.

دولت مکلف شد به‌ازای نیرو‌ها و معلمانی که به دلیل بازنشستگی، فوت و بازخرید از سیستم آموزش و پرورش خارج می‌شوند، به همان میزان اقدام به استخدام معلم کند. همچنین سازمان امور استخدامی مکلف است تا مراحل استخدامی در این بخش را مدنظر قرار دهد. / عرشه آنلاین

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
0
لطفا از الان به فکر پاداش پایان خدمت این ۸۴ هزار نفر باشید
تحلیل های برگزیده