شکست اقتصاد اروپا در نتیجه جنگ ناتو علیه روسیه-راهبرد معاصر

شکست اقتصاد اروپا در نتیجه جنگ ناتو علیه روسیه

رئیس جمهور صربستان گفت، جنگ ناتو علیه روسیه اقتصاد اروپا را در هم شکسته است و روسیه در میدان نبرد شکست نخواهد خورد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۷۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، «آلکساندر ووچیچ» رئیس‌ جمهور صربستان روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جنگ اوکراین اقتصاد اروپا را درهم شکسته است.

 

به گزارش وبگاه شبکه خبری «پرس تی‌ وی» رئیس جمهور صربستان در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز»اظهار داشت که جنگ در اوکراین و جنگ ناتو علیه روسیه، اقتصاد اروپا را درهم شکسته است.

 

وی افزود: «تخریب خط لوله گازی نورد استریم توسط دولت بایدن، چه به‌طور مستقیم یا از طریق نیابت‌ها، اقتصاد آلمان را از بین می‌برد.»

 

رئیس جمهور صربستان پیش بینی کرد:«جنگ فرسایشی در حال انجام است و با تمام قدرت غرب، روسیه در جنگ شکست نخواهد خورد».

 

ووچیچ بارها اشاره کرده که دولت او تحت فشار غرب برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه قرار گرفته است. ووچیچ اخیرا گفت که تمام تلاش‌های غرب برای کمک به اوکراین برای برتری بر روسیه در میدان نبرد بیهوده بوده است.

 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

 

مجارستان نیز اعلام کرده که تحریم‌های غرب علیه روسیه نتیجه معکوس دارد و به اروپایی‌ها آسیب می‌زند. «پیتر شیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان گفت که تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه روسیه کارساز نیست و در عوض به کشورهای اروپایی آسیب می‌رساند.

 

«کریستوف سالای بوبرونیزکی» وزیر دفاع مجارستان نیز اخیرا گفت که دیدگاه کشورهای عضو ناتو درباره جنگ اوکراین به طور قابل توجهی در حال تغییر بوده و کاملا آشکار است که راه حل نظامی کارساز نیست.

 

وی افزود: «برخی از کشورهای ناتو و اغلب دبیر کل ناتو، نه به نمایندگی از ائتلاف بلکه به نمایندگی از برخی کشورهای عضو ناتو به لفاظی‌های تهاجمی خود ادامه می‌دهند.»/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار