سفیر ایران: از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم-راهبرد معاصر

سفیر ایران: از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم

سفیر ایران در ارمنستان در گفتگویی ضمن بیان اینکه ایران از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت خواهد کرد، گفت: تمام کانال‌های ارتباطی باید تحت کنترل کشور‌هایی باشد که در قلمرو آن‌ها قرار دارند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 26
کد خبر: ۲۰۱۴۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در گفتگو با با خبرگزاری ارمنستان در خصوص تمامیت ارضی ارمنستان گفت: ما از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم و مخالف هرگونه تغییر مرز‌ها هستیم و تمامیت ارضی همه کشور‌ها را به رسمیت می‌شناسیم.

وی همچنین ادامه داد: ما مخالف باز شدن راه‌های ارتباطی نیستیم و اینگونه کانال‌ها را در اختیار آذربایجان نیز قرار دادیم، اما تمام کانال‌های ارتباطی باید تحت کنترل کشور‌هایی باشد که در قلمرو آن‌ها قرار دارند، به ویژه در مورد ارمنستان.

بعد از جنگ ۲۰۲۰ قره‌باغ آذربایجان به دنبال گرفتن بخش‌هایی از خاک ارمنستان تحت عنوان کریدور زنگزور بوده است. این رویکرد باکو با مخالفت ارمنستان و نیز جمهوری اسلامی ایران طی ۲ سال گذشته روبه‌رو شده است.

مقامات کشورمان بار‌ها اعلام کردند که اجازه تغییر مرز‌ها و تغیییرات ژئوپلیتیکی در منطقه را نخواهد داد. این موضع گیری در دیدار مقامات ارشد کشورمان با مقامات ارشد روسیه و ترکیه نیز به آن‌ها یادآوری شده است. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده