جزئیات سفر ظریف به فرانسه-راهبرد معاصر

جزئیات سفر ظریف به فرانسه

محمد جواد ظریف در بدو ورود به پکن و در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات سفر ناگهانی‌اش به محل نشست سران جی ۷ پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 26
کد خبر: ۲۰۳۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سفر ناگهانی روز گذشته وزیر خارجه کشورمان به محل نشست سران جی ۷ در پاریس و دیدارهایش با مقامات فرانسوی، همچنان در راس اخبار شماری از رسانه‌های داخلی و بین المللی قرار دارد.

 

ظریف ساعاتی پیش در پیامی توئیتری نوشته بود: «بعد از توقف در تهران به دنبال بازگشت از بیاریتز به منظور تغییر دادن هواپیما ، (امروز) وارد پکن شدم. روزهای مهمی پیش روست: اینجا من نقشه راه ۲۵ ساله به منظور اجرای مشارکت استراتژیک جامع‌مان (با چین) و کمک فعالانه به طرح جاده و کمربند را ارائه خواهم کرد. ژاپن و مالزی مقصد بعدی سفرم هستند.»

 

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به پکن و در جمع خبرنگاران به شرح جزئیات سفرش به فرانسه پرداخت. ظریف اظهار داشت: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر خارجه فرانسه برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین روسای جمهور ایران و فرانسه صورت گرفت.

 

وزیر امور خارجه بیان داشت: روز جمعه (اول شهریور) در پاریس با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فرانسه موضوعات را بررسی کرده بودیم؛ اما نیاز بود یک دور دیگر برخی نکاتی که لازم به توضیح و مذاکره بیشتر داشت مخصوصا مسائل بانکی و نفتی، بین متخصصان ما بررسی شود که این کار در یک مذاکره فشرده تقریبا حدود چهار ساعت در بیاریتز صورت گرفت و تمام این چهار ساعت را با وزیر خارجه و وزیر دارایی فرانسه گفتگو کردیم و ساعت  آخر هم با ماکرون دیدار داشتیم.

 

ظریف خاطرنشان کرد: همینطور فرصتی پیش آمد که آخرین تحولات و هماهنگی‌ها را با مشاور نخست‌وزیر انگلیس و مشاور صدراعظم آلمان به عنوان سایر اعضای سه کشور اروپایی عضو برجام مرور کنیم و امیدواریم این گفتگو‌ها برای اجرای تعهدات اروپایی‌ها درباره برجام موثر باشد و اروپایی‌ها این توان را پیدا کنند که تعهداتشان را در قالب برجام انجام دهند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده