دست و پا زدن مدافع از همه جا رانده برای بازگشت به استقلال-راهبرد معاصر

دست و پا زدن مدافع از همه جا رانده برای بازگشت به استقلال

عارف غلامی که فصل پیش با دریافتی ۲۵ میلیارد تومان گران‌ترین بازیکن استقلال بود، بدون تیم مانده است!
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۲۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ عارف غلامی که فصل پیش با دریافتی ۲۵ میلیارد تومان گران‌ترین بازیکن استقلال بود، بدون تیم مانده است! غلامی در نقل وانتقالات پیش فصل برای اینکه باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌های ایرانی را برای عقد قرارداد ترغیب کند، حتی با انتشار یک استوری مدعی شد با یک تیم خارجی قرارداد منعقد کرده و آن تیم به او ۵ روز فرصت داده تا اگر باشگاه استقلال تمایل به بازگشت او داشت، دوباره به این تیم بازگردد! ادعایی واهی که هیچ یک از تیم‌های حرفه‌ای هرگز زیر بار چنین قراردادی نمی‌روند که با بازیکن جدید الورود خود چنین شرط و شروطی را بگذارند و دستش را باز بگذارند که در زمانی معین این باشگاه را به رغم عقد قرارداد ترک کند. البته خیلی زود هم برهمگان روشن شد که آن استوری بیشتر جنبه بازارگرمی و تهییج دیگر تیم‌ها را داشته چرا که با گذشت هفته‌ها نه تنها غلامی به آن تیمی که مدعی بود نقل مکان نکرد بلکه حالا در وضعیتی قرارگرفته که به باشگاه استقلال پیغام داده حاضر است بدون اینکه دستمزدی تعیین کند به این تیم بازگردد!

 

عقب نشینی غلامی بیش از آنکه نشان دهنده تیم دوستی او باشد، بیانگر ناتوانی‌اش درانتخاب تیم جدید است وگرنه او تا همین اواخر نیز مدعی بود می‌خواهد با تیم‌های خارجی قرارداد منعقد کند وحتی تصویری از او درفرودگاه دیده شد که ظاهراً درحال عزیمت به خارج از کشور بود. در مرحله آخر غلامی ادعا کرد درحال رفتن به یک تیم فرانسوی است درحالی که این ماجرا هم ساختگی بود و خبری از عقد قرارداد با تیم‌های فرانسوی نشد. حتی گفته می‌شود یکی، دو تیم غلامی را به لحاظ فیزیکی نیز مورد تأیید قرار نداده‌اند وبرای‌شان جای شگفتی داشته که بازیکنی با قد متوسط یکی، دو فصل دریکی از تیم‌های مدعی فوتبال ایران بازی کرده است.

 

گذشته از مسائل فیزیکی حتی اگر غلامی را شایسته بازی در پست دفاع میانی بدانیم اما استقلال اکنون در وضعیتی نیست که نیازی به جذب چنین بازیکنی داشته باشد. استقلال برای پست دفاع میانی محمدحسین مرادمند ملی‌پوش و آرمین سهرابیان را دراختیار دارد. درکنار این دو ایمان سلیمی هم هست و اگر تصور کنیم دست جواد نکونام به هردلیل دراین پست بازهم خالی بماند، روزبه چشمی نیز یکی از گزینه‌ها خواهد بود. بنابراین استقلال در بدبینانه‌ترین حالت ممکن نیز نیازی به جذب عارف ندارد و بعید است که سرمربی آبی‌ها بخواهد یک جای خالی باقی مانده را با جذب این بازیکن پر کند.

 

علاوه برهمه مسائل فنی که اهمیت بسیاری دارد، مسائل اخلاقی نیز باید در جذب بازیکنان مورد توجه باشگاه استقلال قرار بگیرد و بازیکنی که در نقل و انتقالات راضی به کاهش دستمزد خود نشده و بعد ازاینکه زمان قابل توجهی درحال مذاکره با دیگر تیم‌ها بوده، نباید جایی در استقلال داشته باشد. حال اگر غلامی بازیکن ویژه‌ای بود که نازش خریدار داشت می‌شد با اغماض ازکنار رفتارهای او عبور کرد اما حقیقت این است که غلامی در سال‌هایی که درترکیب استقلال به میدان رفته هرگز نتوانسته حتی درپست تخصصی خود را به عنوان یک گزینه کم اشتباه جا بیندازد و نمایش پرفراز و نشیب و اشتباهات مکرر در خط دفاع استقلال از او بازیکنی متزلزل و غیرقابل اطمینان پدید آورده است.

 

به هرحال تمام این مسائل را هم کنار بگذاریم بازگشت غلامی نه تنها باری از روی دوش استقلال برنمی‌دارد بلکه نکونام را با یک چالش جدید مواجه خواهد کرد وغلامی به طور قطع در دراز مدت انتظار خواهد داشت در ترکیب استقلال به میدان برود درحالی که سرمربی آبی‌ها روی زوج دیگری درحال تمرکز است. درواقع هر طور این بازگشت را به دقت نظاره کنیم، نتایج خوشی درپس آن مشاهده نمی‌کنیم./ ایران ورزشی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده