کره شمالی سفر اون به روسیه را موفق توصیف کرد-راهبرد معاصر

کره شمالی سفر اون به روسیه را موفق توصیف کرد

رسانه دولتی کره شمالی ضمن موفقیت‌آمیز توصیف کردن سفر رهبر این کشور به روسیه، گفت که این سفر فصل جدیدی را در روابط دوجانبه مسکو-پیونگ‌یانگ باز کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 18
کد خبر: ۲۰۴۳۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، دولت کره شمالی پس از بازگشت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور از سفر شش روزه به فدراسیون روسیه و دیدار با مقامات این کشور، سفر او را «موفق» توصیف کرد.

 

رسانه دولتی کره شمالی با قرائت بیانیه دولت پیونگ‌یانگ، گزارش داد که سفر موفقیت آمیز کیم به روسیه، فصل جدیدی را در روابط دوجانبه با مسکو باز خواهد کرد.

 

رهبر کره شمالی در جریان این سفر شش روزه، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کرد و در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد همکاری نظامی احتمالی بین دو کشور، از مجموعه‌ای از مکان‌های نظامی مهم این کشور نیز بازدید به‌عمل آورد.

 

در بیانیه کره شمالی آمده است: «کیم جونگ اون، دبیرکل حزب کارگران کره و رئیس امور دولتی جمهوری دموکراتیک خلق کره، پس از انجام موفقیت‌آمیز برنامه سفر رسمی [برای نشان دادن] حسن‌نیت خود به فدراسیون روسیه، در ۱۷ سپتامبر شهر ولادی‌وستوک را ترک کرد».

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، کیم در طول اقامت خود متعهد شد که از پوتین حمایت کامل کند و گفت که ارتش و مردم روسیه بر نیروهای شرور پیروز خواهند شد.

 

رسانه دولتی کره شمالی در ادامه این بیانیه، سفر کیم را به عنوان «تحکیم بیشتر روابط سنتی حسن مجاورت و همکاری» بین دو کشور «بر اساس دوستی همرزمانه و اتحاد نظامی و گشودن فصل جدیدی از توسعه روابط دوجانبه» توصیف کرد.

 

این طولانی‌ترین سفر خارجی کیم از زمان به قدرت رسیدن در کره شمالی بود. با احتساب زمان رفت و برگشت، رهبر کره شمالی در مجموع هشت روز را در سفر خود به روسیه سپری کرد.

 

در بحبوحه این سفر اما شورای امنیت ملی کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی درباره همکاری‌های نظامی روسیه و کره شمالی، از دو طرف خواست که هیچگونه تبادل تسلیحات و تجهیزات نظامی انجام ندهند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار