مسکو: پوتین به پکن می‌رود-راهبرد معاصر

مسکو: پوتین به پکن می‌رود

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با وزیر خارجه چین ضمن مهم دانستن تعمیق همکاری‌های دو کشور، گفت که تماس سران پکن و مسکو در ماه آینده میلادی با سفر پوتین به چین تداوم می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۶۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که به مسکو سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و رایزنی کرد.

 

پاتروشف در دیدار با وانگ، با بیان اینکه تعمیق هماهنگی پکن و مسکو در بحبوحه تلاش‌های غرب برای مهار همزمان روسیه و چین اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، گفت: «ما روی مذاکرات مفصل دوجانبه [ولادیمیر] پوتین و شی جین‌پینگ [رؤسای جمهور روسیه و چین] در ماه آینده در پکن حساب می‌کنیم».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن تاکید بر حمایت روسیه از چین، توضیح داد: «من می‌خواهم حمایت مسکو از پکن در مسائل تایوان، سین‌کیانگ و تبت - که غرب برای بی‌اعتبار کردن چین از آنها سوءاستفاده می‌کند - را اعلام کنم».

 

دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین افزود: «مهم است که رویکردهای روسیه و چین نسبت به مسائل اساسی مربوط به نظم جهانی مدرن و مشکلات عمده بین‌المللی یکسان یا مشابه باشد».

 

وزیر خارجه چین شامگاه دوشنبه نیز با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و تاکید کرد که پایان دادن به بحران اوکراین از طریق راهکارهای سیاسی و مسالمت‌آمیز، بدون حضور روسیه ممکن نیست.

 

لاوروف نیز در آن دیدار به اهمیت همکاری روسیه و چین برای تضمین عدالت در امور جهانی، برای اطمینان از توازن منافع در حال توسعه اشاره کرد/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده