قدردانی مقام ارشد حزب‌الله از رویارویی ارتش لبنان با اشغالگران-راهبرد معاصر

قدردانی مقام ارشد حزب‌الله از رویارویی ارتش لبنان با اشغالگران

معاون دبیرکل حزب الله لبنان به اقدام شجاعانه ارتش این کشور در رویارویی و مقابله با نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 25
کد خبر: ۲۰۵۴۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جریان یک مراسم از اقدام شجاعانه ارتش این کشور در مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست طی روز شنبه، قدردانی کرد.

 

وی تاکید کرد: ما خطاب به نیروهای ارتش لبنان به دلیل مواجهه و رویارویی با نظامیان صهیونیست در منطقه بسطره جزو مزارع اشغالی شبعا درود می‌فرستیم.

 

نعیم قاسم در خصوص اوضاع داخلی لبنان و مسأله انتخاب رئیس جمهور نیز تصریح کرد: هیچ راهی جز گفتگو نیست و بهانه‌های کسانی که از مشارکت در این روند شانه خالی می‌کنند پوچ است. باید به هر طریقی که شده خلأ انتخاب رئیس جمهور در لبنان را پر کرد.

 

وی ادامه داد: میان حزب الله لبنان و جریان ملی آزاد مذاکراتی در خصوص انتخاب رئیس جمهور در جریان است.

 

خبرنگار شبکه المنار روز شنبه گزارش داده بود که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند بمب دودزا و صوتی به سمت نیروهای ارتش لبنان پرتاب کردند.

 

نیروهای ارتش لبنان در حال همراهی عملیات پاکسازی نخاله‌هایی بودند که بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی چند روز قبل به سمت مناطق آزاد شده در زمین‌های کشاورزی بسطره واقع در مزارع شبعا ریخته بودند.

 

ارتش لبنان در واکنش به پرتاب بمب‌های دودزا و صوتی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مقابله به مثل کرده و بمب‌های دودزا به سمت عناصر دشمن پرتاب کرد. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز با دیدن این حرکت ارتش لبنان پا به فرار گذاشتند.

 

مناطق جنوبی لبنان در پی این تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی شاهد تنش بود به طوری که نظامیان صهیونیست قبل از ترک منطقه یک تانک مرکاوا به این سمت آورده بودند.

 

متشنج کردن مرزهای جنوبی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی بی سابقه نیست به طوری که پیشتر نیز نظامیان صهیونیست در تجاوزی آشکار در خاک لبنان پیشروی کرده بودند. شهروندان لبنانی نیز در نزدیکی مزارع شبعا برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به ورود نظامیان صهیونیست به خاک لبنان، با آنها درگیر شده بودند.

 

علاوه بر آن تل آویو با دست زدن به اقدامات تحریک آمیزی نظیر ایجاد سیم خاردار و دیوار سیمانی در اطراف شهرک الغجر باعث ایجاد تنش در این منطقه شده بود که با واکنش حزب الله روبرو شد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده