۱۰ رشته جدید در هنرستان‌ها / افتتاح ۵ هنرستان هنر‌های زیبا-راهبرد معاصر

۱۰ رشته جدید در هنرستان‌ها / افتتاح ۵ هنرستان هنر‌های زیبا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنج هنرستان هنر‌های زیبا در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به تعداد هنرستان‌های کشور اضافه شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 25
کد خبر: ۲۰۵۵۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرستان‌های هنر‌های زیبا و مراکز آموزش هنری در دوره جدید و تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این راستا، مقرر شد در هر استان حداقل دو هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه و دخترانه ایجاد شود.

وی گفت: در جهت عملیاتی کردن این سیاست، از ابتدای دولت سیزدهم، ۱۲ هنرستان جدید در استان‌های مختلف تأسیس شده بود و در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز پنج هنرستان دیگر به مجموعه هنرستان‌های هنر‌های زیبا در کشور اضافه شد.

اسماعیلی افزود: هنرستان هنر‌های زیبای دختران شیراز و هنرستان هنر‌های زیبای پسران لارستان در استان فارس، هنرستان هنر‌های زیبای دختران بندرعباس و هنرستان هنر‌های زیبای پسران میناب در استان هرمزگان، هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه شاهرود در استان سمنان، پنج هنرستانی هستند که از مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با آغاز به کار این پنج هنرستان جدید، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۱۷ هنرستان تأسیس شده که یک رکورد در راه‌اندازی هنرستان‌های هنر‌های زیبا محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد هنرستان‌های هنر‌های زیبا در کل کشور به ۶۵ باب رسیده و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های آینده روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم پیدا کند. توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جدید، ۱۰ رشته در حوزه‌های موسیقی، گرافیک، نقاشی و پویانمایی در هنرستان‌های هنر‌های زیبا راه‌اندازی شده است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده