وزیر جنگ نتانیاهو راهی واشنگتن می‌شود-راهبرد معاصر

وزیر جنگ نتانیاهو راهی واشنگتن می‌شود

بنیامین نتاناهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شکستن دستور العمل خود به وزرای کابینه، وزیر جنگش را برای دیدار با وزیر دفاع آمریکا راهی واشنگتن می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 01
کد خبر: ۲۰۶۵۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر بوحبوط خبرنگار امور نظامی پایگاه خبری واللا به نقل از منابع خود اعلام کرد، یواف گالانت قرار است در اکتبر جاری به واشنگتن سفر و با ژنرال لوید اوستن وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفتگو کند.

این خبرنگار در مورد دستور کار گالانت هم تاکید کرد، ایران، ایران و ایران دستور کار وی در این سفر خواهد بود.

آنا براسکی خبرنگار روزنامه معاریو هم در این رابطه نوشت، نتانیاهو از دستور العمل خود در مورد ممنوعیت ملاقات وزرای کابینه‌اش با مسئولین آمریکایی که در اعتراض به نادیده گرفته شدنش از سوی رئیس جمهور آمریکا صادر شده بود، چشم پوشی کرده و به یواف گالانت وزیر جنگش اجازه داد تا در ماه اکتبر با وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفتگو کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان دو طرف در این دیدار روابط امنیتی ویژه موجود بین اسرائیل و ایالات متحده و نیز چالش‌های امنیتی و ظرفیت‌های سیاسی موجود در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

به نوشته معاریو در کنار پرداختن به مسئله سازش با عربستان، موضوع ایران هم در دستور کار گالانت در ملاقات با اوستن خواهد بود.

شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان هم در خبری در این رابطه اعلام کرد، در صورت انجام این سفر، این اولین باری است که گالانت با اوستن در واشنگتن دیدار می‌کند، در گذشته دیداری بین این دو انجام گرفته بود، ولی آن ملاقات در بلژیک انجام شد. /تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده