سردار رادان: پلیس ایران یک نهاد اجتماعی فعال، هوشمند و چندوجهی است-راهبرد معاصر

سردار رادان: پلیس ایران یک نهاد اجتماعی فعال، هوشمند و چندوجهی است

فرمانده کل انتظامی در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن «هفته انتظامی» گفت: سرمایه اجتماعی فراجا در گرو فراگیر کردن چتر رحمت و امنیت برای مردم توأم با خوش‌رویی و خوش‌رفتاری است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 05
کد خبر: ۲۰۷۰۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ متن پیام تبریک سردار احمدرضا رادان به مناسبت «هفته انتظامی» به شرح زیر است:

«لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ

پیامبر گرامی اسلام (ص) الگوی تمام‌نمای بشریت برای تمامی اعصار قرون هستند و فراجا با تأسی به رسول رحمت تلاش دارد سیره عملی پیامبر را آموزه رفتاری و کاری خود قرار دهد.

سرمایه اجتماعی فراجا در گرو فراگیر کردن چتر رحمت و امنیت برای مردم توأم با خوش‌رویی و خوش‌رفتاری است و در این مسیر تمام اقشار مردم، اقوام و طوایف، ادیان و مذاهب برای ما یکسانند و اجرای قانون، برقراری نظم اجتماعی و ارائه خدمات انتظامی وظیفه ماست و تمامی شهروندان در نگاه ما شایسته خدمتگزاری هستند و ما خود را خادمان بی‌منت آنان می‌دانیم.

پلیس، نماد اقتدار در حکمرانی و ضامن امنیت و آرامش زندگی اجتماعی است. دامنه اقدامات انتظامی در کشور ما از مقابله با تروریست‌ها در داخل و خارج از کشور، برخورد قاطع و سریع با سارقان و متجاوزان به اموال و جان‌های مردم، ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی و پیشگیرانه امنیتی و انضباطی و حتی کمک‌های مشاوره‌ای به افراد آسیب‌دیده گسترده است و این یعنی پلیس در ایران تنها یک نهاد امنیتی صرف نیست، بلکه یک نهاد اجتماعی فعال و هوشمند و چندوجهی است.

سالی که گذشت سالی پرفراز و نشیب و درس‌آموز از حوادث غرورآفرین و وقایع انتظامی بود. سالی که معاندین بزدل و تروریست‌های جنایتکار ناامید از فتنه‌انگیزی و آشوب در داخل ایران، به مرز‌های کشور شبیخون زدند، اما همکاران غیور و ایثارگر ما در پلیس مرزبانی همچون کوهی استوار و دژی مستحکم راه را بر آنان بستند و خون پاکشان را سپر عزت و امنیت ایران عزیز کردند.

سالی که گذشت سالی سیاه و وحشتناک برای سوداگران مرگ، متجاوزان به نوامیس، سارقان اموال مردم، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و مفسدین اقتصادی بود و در هیچ‌کجای ایران سایه امنی برای خود نیافتند و حتی نام پلیس ایران در فراتر از مرز‌های کشور هم لرزه بر اندام آن‌ها می‌انداخت. در مقابل، اما شهروندان قانونمند کشور از نام و نشان برادران و خواهران انتظامی خود حس امنیت و اقتدار می‌گیرند و به آن افتخار می‌کنند.

تدبیر و اقدامات منسجم و به‌موقع همه همکاران در بخش‌های مختلف انتظامی کشور، برگ زرینی از خدمتگزاری خالصانه توأم با هوشمندی و ابتکار عمل در میدان عملیات چندبعدی و بین‌المللی اربعین سید الشهدا (ع) را در کارنامه پلیس رقم زد به‌گونه‌ای که رضایت مردم و عنایت خاص فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) را به همراه داشت.

اینجانب ضمن پاسداشت خون همه شهدای بزرگ انقلاب اسلامی ایران به‌ویژه شهدای عزیز فراجا در سالی که گذشت و با تجدید بیعت با امام راحل عظیم‌الشان و جانشین بر حق ایشان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) فرا رسیدن «هفته انتظامی» را به همه همکاران خدوم و ایثارگر خود تبریک گفته و اعلام می‌کنم که راهبرد‌های اساسی انتظامی، همکاری متقابل شهروندان و پلیس، استفاده از ابزار‌های نوین و روش‌های هوشمند، برخورد مقتدر با مجرمان و اخلالگران در نظم و امنیت کشور و حاکمیت قانون در جامعه خواهد بود.

ما بر سر عهد و پیمان با همرزمان شهیدمان مبنی بر پاسداری از نظم و امنیت کشور هستیم و همدلی و همراهی بین شهروندان قانون‌مدار و پلیس خدمتگزار ان‌شاءالله قله‌های درخشانی از افتخار و پیروزی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان خواهد آورد.» /پایگاه خبری پلیس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار