آغاز بارش در برخی شهر‌ها و کاهش دما در نوار شمالی-راهبرد معاصر

آغاز بارش در برخی شهر‌ها و کاهش دما در نوار شمالی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۲ روز آینده دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 08
کد خبر: ۲۰۷۵۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده نظیر امروز در اغلب مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است، اما بعدازظهر فردا در غرب مازندران، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل بارش باران و وزش باد داریم.

وی گفت: روز آینده در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور افزایش و سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک داریم و روز چهارشنبه علاوه بر این نواحی در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور این شرایط حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در ۲ روز آینده دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۸ مهر در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور، سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک داریم که این شرایط جوی روز چهارشنبه ۱۹ مهر در سواحل خزر، بخش‌هایی از اردبیل و دامنه‌های جنوبی البرز حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه علاوه بر نقاطی که ذکر شد در شمال شرق کشور رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک داریم.

ضیائیان گفت: روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در سواحل خزر بارش‌ها افزایش می‌یابد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر در برخی مناطق مرکز کشور بارندگی پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف و گاهی اوقات نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری گاهی با وزش باد شدید خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۹ و ۱۶ درجه است.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده