القسام: بیش از 3 هزار راکت و خمپاره به اسرائیل شلیک کرده‌ایم-راهبرد معاصر

القسام: بیش از 3 هزار راکت و خمپاره به اسرائیل شلیک کرده‌ایم

سخنگوی نظامی گردانهای القسام با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی به خاطر اسرا آغاز شد، گفت که دستاوردهای نیروهای مقاومت در این عملیات، بیش از حد انتظار بوده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی حماس- شامگاه امروز پنجشنبه به شرح عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت که این عملیات از جایی آغاز شد که عملیات شمشیر قدس در سال ۲۰۲۱ به پایان رسیده بود.

شبکه خبری الجزیره به نقل از ابوعبیده گزارش داد، عملیات طوفان الاقصی به خاطر اسرا آغاز شد و «ما در این جنگ به فضل خدا، بیشتر از چیزی به دست آوردیم که گمان می‌کردیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم».

وی با اشاره به اینکه روند هماهنگی با محور مقاومت، در خصوص آینده درگیری با دشمن صهیونیستی رو به افزایش است، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی شامل شلیک سه هزار و ۵۰۰ راکت و خمپاره بوده است.

این مقام حماس ادامه داد: سکوت القسام در قبال برخی از تجاوزات دشمن برای این بود که برای طوفان الاقصی آماده شویم. عملیات فریب، برنامه‌ریزی نظامی و اجرای شگفت‌انگیز آن، دشمن را مات و مبهوت گذاشته است.

ابوعبیده با بیان اینکه سه هزار نیرو برای جنگ و هزار و ۵۰۰ نیرو هم برای پشتیبانی فراخوانده شدند،در پایان گفت: ساختار جنگی و تسلیحاتی، امکان دفاع فعال را برای ما فراهم کرده است. به اسرا می‌گوییم کارتهایی در اختیار داریم که هزینه آزادی شما خواهد شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم در سخنانی گفت که نیروی هوایی این رژیم در شش روز گذشته حدود شش هزار بمب به وزن چهار هزار تن بر سر مردم غزه ریخته است.

او گفت که در این مدت بیش از ۳۶۰۰ نقطه از جمله مراکز فرماندهی، مدیریت و زیرساخت‌های حماس هدف حملات قرار گرفته‌اند؛ او البته اشاره به بمباران بی هدف صدها خانه مسکونی و کشتار زنان و کودکان نکرد که به هیچ هدف نظامی تلقی نمی‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز خبر داد که آمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۴۱۷ نفر افزایش یافته است؛ طبق این گزارش ۶۲۶۸ نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین نیمی از آمار شهدا از میان زنان و کودکان هستند؛ به طوریکه۴۴۷ کودک و ۲۴۸ زن تاکنون به شهادت رسیده‌اند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده