جنایت صهیونیست‌ها علیه «منادیان الاقصی»-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

جنایت صهیونیست‌ها علیه «منادیان الاقصی»

عملیات رسانه‌ای و تحلیل صریح، صحیح و دقیق خبرنگاران یا به تعبیری «منادیان الاقصی» از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و پیروزی‌های نیروهای مقاومت در این عملیات طوفانی و انتشار آن در شبکه‌های جهانی در حالی بود که رژیم اشغالگر قدس از هیچ اقدامی برای سنگ‌اندازی در مسیر رساندن صدا و تصویر حق و حقیقت فروگذار نکرد.
ملیحه زرین پور؛ کارشناس مسائل اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 14
کد خبر: ۲۰۸۲۸۸

جنایت صهیونیست‌ها علیه «منادیان الاقصی»

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ شهادت بیش از ۹ خبرنگار فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی  در حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه بار دیگر ثابت کرد، صهیونیسم به هیچ اصل و قانونی پایبند نیست؛ کودک باشد و خبرنگار فرقی نمی کند، رژیم صهیونیستی به بیانیه ها و مصوبات بین للمللی عمل نمی کند و حقوق بشر برایش معنایی دارد. برایش مهم این است، اخبار حملات وحشیانه و نقض آشکار حقوق بشر از کشتار مردم مظلوم فلسطین و قطع آب، برق، گاز و ارسال کمک ها با وجود تعداد بی شمار زخمی ها منتشر نشود و افکار عمومی از این نسل کشی صریح و آشکار خبری نبینند و نشنوند.

عملیات اخیر «طوفان الاقصی» دستاوردهای بی شماری داشت و نشان داد محور مقاومت نه تنها در عرصه نظامی و موشکی، بلکه در عملیات رسانه ای و سایبری و به عبارتی در جنگ ترکیبی قدرت بی نظیری دارد


سناریوی تلخ علیه جامعه خبری

به شهادت رساندن خبرنگاران به وسیله صهیونیست ها آنجا دردناک تر می شود که این رژیم دفتر و پایگاه های خبری را شناسایی و دقیق هدف گیری می کند؛ حتی خانواده یک خبرنگار را به همراه سه فرزند کوچکش با آوار خانه  بر سرشان شهید می کند. این کار صهیونیست ها دقیق و هدفمند انجام می شود، زیرا با هشدار از خبرنگاران فعال در پوشش دهی اخبار حملات وحشیانه شان به نوار غزه می خواهد منطقه را ترک کنند تا بتواند بیش از گذشته و وحشیانه تر به جنایت هایش در غزه ادامه دهد.


رژیم صهیونیستی در آستانه نابودی است، اما همانند ۷۰ سال گذشته تاکنون به امید عقب راندن مردمی که سرزمینشان را غصب کرده دست به کشتار می زند و با قطع آب و برق، ارسال غذا و کمک های پزشکی به غزه به دنبال نسل کشی یک ملت و غصب سرزمینشان است تا دیگر معترضی باقی نماند، اما جنایت ها و نسل کشی هایش امروز از جانب نیروهای مقاومت با پاسخ قاطعی همراه بوده است. آنها برای پاسخ به حمله غافلگیرانه حماس بار دیگر جنایتشان را تکرار کردند و برای آنکه مردم جهان همراه صدای مظلومان نشوند، به خاموش کردن صدای رسانه ها دست می زنند.


سناریوی تکراری

بار نخست نیست که صهیونیست ها خبرنگاران را به شهادت می رسانند. از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ۵۰ خبرنگار را به شهادت رسانده اند و می 2022 میلادی نیز شیرین ابوعافله، خبرنگار الجزیره را در کرانه باختری هدف گلوله قرار دادند و شهاید کردند.


15 مهرماه نیروهای مقاومت فلسطین با راه اندازی عملیات «طوفان الاقصی» ضربه تاریخی، بی سابقه و غیرقابل ترمیمی به رژیم صهیونیستی وارد کردند؛ ضربه ای که به اعتراف کارشناسان، رسانه ها و مقام های غربی شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بوده است که پیامدهای بلندمدتی به دنبال خواهد داشت.


عملیات اخیر «طوفان الاقصی» دستاوردهای بی شماری داشت و نشان داد محور مقاومت نه تنها در عرصه نظامی و موشکی، بلکه در عملیات رسانه ای و سایبری و به عبارتی در جنگ ترکیبی قدرت بی نظیری دارد و توانست هیمنه پوشالی صهیونیست ها و ارتشی که با تبلیغات رسانه ای خود را «ارتش فولادین» می خواند، شکست دهد.


جنگ رسانه ای محور مقاومت از نخستین لحظات عملیات به ویژه با تولید فیلم هایی از غافلگیری نیروهای نظامی صهیونیست و آوارگی صهیونیست ها در بیابان های اطراف از زوایای مختلف آغاز شد و نقش مهمی در تخریب روحیه دشمن صهیونیستی و موفقیت های بعدی مقاومت داشته باشد، موضوعی که صهیونیست ها را تحقیر کرد و ذهنیت ساختگی زرهی و فولادین بودنشان را در عملیات رسانه ای قوی زیر سؤال برد.


حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدت گرفت و این بار برای آنکه تجربه عملیات رسانه ای «طوفان الاقصی» ماتشان نکند، به شهادت خبرنگاران دست می زنند تا اخبار حقیقی جنایت در غزه به گوش دنیا نرسد.


تلاش برای کوچاندن مردم غزه از سرزمینشان

سخنگوی ارتش صهیونیستی که با هدف جلوگیری از مخابره اخبار جنایت های فجیعش به جهان به دفاتر رسانه‌های غزه حمله و  چند خبرنگار را شهید کرد، از خبرنگاران خارجی خواسته است نوار غزه را از مسیر گذرگاه رفح ترک کنند.


به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، شهادت خبرنگاران مانع از افشای ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی و جنایت های ننگین این رژیم در انتقام گیری از کودکان معصوم و زنان و مردان بی گناه و غیرنظامی غزه نخواهد شد. بنیان پوشالی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی متزلزل‌تر از همیشه و صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی آن به گوش جهانیان رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدت گرفت و این بار برای آنکه تجربه عملیات رسانه ای «طوفان الاقصی» ماتشان نکند، به شهادت خبرنگاران دست می زنند تا اخبار حقیقی جنایت در غزه به گوش دنیا نرسد


بسیج رسانه کشورمان نیز با انتشار بیانیه ای جنایت صهیونیست ها را محکوم و برای پوشش اخبار به وسیله خبرنگاران ایرانی اعلام آمادگی کرده است. باید گفت، عملیات رسانه ای حماس و نیروهای مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» و وحشت صهیونیست ها از انتشار جنایت هایشان در غزه در کنار بی آبرویی و غافلگیری شان در این عملیات و شکستن کامل هیبت پوشالی آنها سبب شده است دست به جنایتی دیگر علیه رسالت قلم و خبرنگاران بزنند.


نقش رسانه در موفقیت های مقاومت

عملیات رسانه ای و تحلیل صریح، صحیح و دقیق «منادیان الاقصی» از جنایت های رژیم ‌صهیونیستی و پیروزی های نیروهای مقاومت در این عملیات طوفانی و انتشار آن در شبکه های جهانی  در حالی بود که رژیم اشغالگر قدس از هیچ اقدامی برای سنگ‌اندازی در مسیر رساندن صدا و تصویر حق و حقیقت فروگذار نکرد.


حمله به خبرنگاران و فعالان رسانه، به ‌شهادت ‌رساندن آنها و همچنین آسیب ‌زدن به امکاناتشان و  تلاش جنگنده‌های رژیم ‌صهیونیستی در بمباران دفتر شبکه خبری العالم  هدفی جز جلوگیری از پوشش اخبار جنایت ها و تجاوز صهیونیست‌ها نداشته است و ندارد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده