هراس از حزب الله؛ یکی از عوامل تاخیر اسرائیل در حمله زمینی به غزه-راهبرد معاصر

هراس از حزب الله؛ یکی از عوامل تاخیر اسرائیل در حمله زمینی به غزه

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست فاش کرد سران این رژیم به دلیل نگرانی از مقابله به مثل حزب‌الله فعلا تهاجم زمینی به غزه را شروع نکرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۸۹۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با ادعای اینکه تهاجم زمینی ارتش این رژیم به غزه از جمعه یا شنبه آغاز خواهد شد، اعلام کرد ارتش صهیونیستی را برای تخلیه شمال غزه به فلسطینی‌ها مهلت داده است که این مهلت تا ظهر جمعه به پایان می‌رسد.

 

این روزنامه توضیح داد: طبل‌های جنگ از اوایل یکشنبه و دوشنبه شروع به کوبیدن کرد و نیروی هوایی راه را با بمباران‌های ویرانگر هموار کرد. اما اکنون به سه‌شنبه رسیده‌ایم و همه نشانه‌ها نشان می‌دهد که تهاجم نه دور است و نه قریب الوقوع.

 

جروزالم پست در ادامه نوشت: «به نظر می‌رسد عوامل متعددی باعث تأخیر شده است، یکی از آن‌ها آنچه منابع به جروزالم پست گفته‌اند، نگرانی فزاینده‌ای درباره حزب‌الله وجود دارد.»

 

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد: «این واقعیت که حزب‌الله از آغاز جنگ در صبح شنبه شرکت نکرده و حملات خود به اسرائیل را در آستانه نسبتاً پایین نگه داشته است، ثابت نمی‌کند که این حزب عقب نشسته است، بلکه آن بخشی از یک جنگ مفصل است. ترفندی برای فریب دادن اسرائیل و ایجاد احساس امنیت کاذب به ارتش اسرائیل، مشابه آنچه حماس در جنوب به آن دست یافت.»

 

جروزالم پست در ادامه ادعا کرد که این امر مانع از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه نمی‌شود، اما ممکن است باعث تاخیر در تهاجم شده باشد. عامل دیگر از نظر این روزنامه صهیونیستی این است که ارتش رژیم صهیونیستی در دهه‌ها چنین جنگی انجام نداده است و عجله برای مداخله بدون آمادگی، فقط برای رفع سریع عطش انتقام، می‌تواند اشتباه بزرگی باشد.

 

با این حال خبرگزاری المیادین، شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که «غیورا عنبار»، سرتیپ نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی، با اذعان به توان رزمی بالای نیرو‌های نظامی حزب‌الله لبنان برای مقابله با این رژیم اذعان کرد که حزب‌الله لبنان امروز با شلیک یک خمپاره از روستای مورد مناقشه مرزی «الغجر» به سمت اراضی اشغالی پیام خود را به این رژیم صادر کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده