جمع‌آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در پایتخت-راهبرد معاصر

جمع‌آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در پایتخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از جمع‌آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 23
کد خبر: ۲۰۹۹۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، دوشنبه اول آبان ۱۴۰۲، سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پر خطر در پایتخت خبر داد.

 

سرهنگ محمد قاسم پور گفت: از آنجایی که یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها از وجود این دسته از افراد است، کارکنان کلانتری‌های تهران بزرگ اقدام به اجرای طرح پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر در 4 روز گذشته کردند.

 

وی با اشاره به استمرار این طرح تصریح کرد: قطعاً جمع آوری این قشر، کاهش سرقت را در پی خواهد داشت چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند، پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال موادمخدر یا خرده فروشان یک تهدید جدی فرا روی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما به ویژه فرزندان و جوانان است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

 

سرهنگ قاسم پور تصریح کرد: در این راستا در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به پاتوق معتادان متجاهر و پارک‌ها، بلوارها و محلات شلوغ، این افراد را که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شدند، جمع آوری کرده و به مراکز بازپروری منتقل می‌کند.

 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در اجرای این طرح 2500 نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب در محدوده تهران بزرگ توسط کلانتری‌ها جمع آوری کرده و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه برای جمع آوری معتادان متجاهر که باعث بروز ناهنجاری در بخش‌های مختلف جامعه می شود ، همه دستگاه‌های مرتبط باید عملکرد موثرتری در این حوزه داشته باشند بیان داشت: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باعث کاهش سرقت به خصوص سرقت‌های خرد می‌شود چراکه خانواده این افراد و هم عموم مردم از تبعات تجاهر، تکدی‌گری و دیگر آسیب‌های این قشر ابراز نارضایتی دارند.

 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به نقش مردم در افزایش امنیت محله محور یادآور شد: پیشگیری مهمترین اصل در عرصه مبارزه با پدیده ویرانگر اعتیاد است از این رو پلیس به مبحث آموزش شهروندان نیز توجه ویژه داشته و همواره در کنار انجام وظایف ذاتی خود در امر آموزش اقشار مختلف جامعه نیز اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

 

سرهنگ قاسم پور خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری پایتخت این طرح‌ها را با هدف بهبود وضعیت معتادان و بازگرداندن آنها به زندگی عادی و سالم سازی فضای جامعه و افزایش شور و نشاط اجتماعی با تمام توان ادامه داده و پلیس از طریق سامانه 110 آماده جمع آوری پاتوق‌های معتادان است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده