پوتین به قزاقستان رفت-راهبرد معاصر

پوتین به قزاقستان رفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای گفت وگو با قاسم جومارت توکایف همتای قزاقستانی و امضای توافقنامه ها وارد آستانه شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 09
کد خبر: ۲۱۲۶۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری تاس روز پنجشنبه اعلام کرد که پوتین در اقامتگاه ایالتی آکوردا با رئیس جمهور قزاقستان دیدار خواهد کرد و پس از مذانکرات در قالب محدود و گسترده اسنادی را امضا می کند.

توکایف و پوتین در این دیدار درباره چشم انداز همکاری های دوجانبه و تحولات و مشکلات بین المللی گفت و گو می کنند و نتایج آن در بیانیه هایی منتشر می شود.

همچنین در این دیدار پوتین و توکایف در فرمت آسیای مرکزی - روسیه و نوزدهمین نشست عمومی همکاری های بین منطقه ای مسکو و آستانه با عنوان "کشاورزی اساس یک اقتصاد قوی " در کوستانای برگزار می شود، شرکت می کنند.

این دیدار پوتین و توکایف پنجمین دیدار روسای جمهور ی دو کشور در سال جاری است و رهبران دو کشور در سال جاری بارها و بطور منظم از طریق تلفن با یکدیگر ارتباط داشتند.

پوتین پیش از سفر به آستانه با بیان اینکه تعامل کشورش و کشورهای آسیای مرکزی در حال تقویت است، تصریح کرد: این تعامل می‌تواند همه طرف‌های ذینفع را از تلاش‌های مشترک منتفع سازد.

وی در مصاحبه با روزنامه «قزاقستانسکایا پراودا» در مورد مزایای همکاری میان کشورهای آسیای مرکزیگفت: روندهای یکپارچه در منطقه آسیای مرکزی در حال افزایش است.

برگزاری فرمت آسیای مرکزی - روسیه در حالی است که توجه غرب، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به منطقه نیز به طرز محسوسی در حال افزایش است. چین نیز فعالانه مدعی نقش یک شریک کلیدی آسیای مرکزی است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار