کیک شیرداغ مخصوص یک عصر پاییزی + دستور پخت-راهبرد معاصر

کیک شیرداغ مخصوص یک عصر پاییزی + دستور پخت

شب‌های بلند پاییز و زمستان را باید با خوراکی و فیلم و کتاب و هم صحبتی گذراند! چه خوراکی بهتر از کیکی که خودتان پخته باشید؟ هم سالم، هم در دسترس و هم داغ و خوشمزه!
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 13
کد خبر: ۲۱۳۳۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ کیک شیر داغ یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید در منزل به سادگی درست کنید. مواد زیادی لازم ندارد، بافت بسیار نرم و منسجم است و عطر فوق‌العاده‌ای دارد. امتحانش کنید تا بر گفته‌ی ما اطمینان پیدا کنید.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار

آرد
۲ و ¼ پیمانه

شیر
یک پیمانه

تخم مرغ
۴ عدد

شکر
یک و ¼ پیمانه

کره
۱۰۰ گرم

وانیل
¼ قاشق چایخوری

پودر هل
¼ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر
۲ قاشق چایخوری

نمک
نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

اول از همه قالب کیک را که حدود ۲۳-۲۴ سانت باید باشد کنار بگذارید. تمام مواد را مقابل خودتان بچینید و اندازه بزنید. بعد به امید خدا شروع کنید!

تخم مرغ‌ها را به همراه شکر، وانیل و پودر هل با همزن برقی حدود ۵-۶ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشود.

در یک تابه یا شیرجوش یا قابلمه‌ی کوچک کره و شیر را بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار بدهید تا هم کره ذوب شده و هم شیر داغ بشود. حواستان باشد که نیازی به جوشیدن شیر ندارید.

وقتی شیر گرم شد آن را کم کم به مواد تخم مرغی اضافه کنید. از آنجا که شیر داغ است باید خیلی آرام و به تدریج این کار را انجام بدهید و هم زمان با همزن برقی مواد را بزنید تا باعث بسته شدن تخم مرغ نشود.

آرد و بیکینگ پودر را حدود ۲ تا ۳ بار الک کنید و به همراه نمک، در دو مرحله به مواد کیک اضافه کنید. دیگر نیاز به همزن برقی ندارید با قاشق یا لیسک یا همزن دستی آرام هم بزنید تا تمام مواد به صورت یکدست با هم ترکیب شوند.

قالبی را که برای کیک انتخاب کرده‌اید چرب کنید و آرد بپاشید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و چند بار روی سطح میز آرام بکوبید تا اگر هوایی داخل آن است خارج شود و مواد کاملا یکدست باشد.

فر را حتما از قبل با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید. قالب را داخل فر قرار داده و حدود ۳۵-۴۰ دقیقه اجازه بدهید کیک بپزد. قبل از اینکه قالب را دربیاورید با یک سیخ چوبی وسط کیک را امتحان کنید اگر از مواد کیک به سیخ چسبید هنوز نیاز دارد که در فر بماند و بپزد.

قالب را که از فر درآوردید بگذارید تا خوب خنک بشود. اگر قبل از خنک شدن کیک را از قالب دربیاورید کیک شما می‌شکند و زیبایی خود را از دست می‌دهد. بعد از خنک شدن لبه‌های کیک را با چاقو از قالب جدا کنید و خیلی راحت در ظرف سرو برگردانید.

عطر و طعم این کیک بی نظیر است و با یک لیوان چای یا یک فنجان قهوه عصر فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد ساخت. /راهنماتو

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده