افزایش ۳ برابری بازنشستگی عامل مهم کمبود معلم-راهبرد معاصر

افزایش ۳ برابری بازنشستگی عامل مهم کمبود معلم

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه اکنون کلاس بدون معلم در مدارس وجود ندارد، گفت: افزایش سه برابری بازنشستگی فرهنگیان عامل مهم کمبود معلم در این استان است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 18
کد خبر: ۲۱۴۱۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین مولوی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال تحصیلی امسال ۲۵۷ هزار و ۴۹۰ دانش آموز ثبت نام کردند در حالی که شمار دانش آموزان ثبت نامی پارسال ۲۵۳ هزار و ۳۱۹ نفر بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: طرح تثبیت و تعمیق یادگیری در آموزش و پرورش در راستای جبران عقب افتادگی و افت تحصیلی دانش آموزان به واسطه شیوع کرونا اجرایی شد.

وی تاکید کرد: کلاس‌های فوق برنامه همزمان با برگزاری آغاز تحصیلی جدید به منظور جبران افت تحصیلی دانش آموزان برگزار و بخشی از این هزینه‌ها از سوی اولیا تأمین می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: پس از تعطیلات عید نوروز سال گذشته فشار‌هایی به منظور جلوگیری از بازگشایی مدارس انجام شد که این امر محقق نشد و در سال تحصیلی امسال با تعامل و هماهنگی استانداری تلاش می‌شود در کارگروه‌ها از تعطیلی مدارس جلوگیری و در صورت لزوم کلاس‌ها در بستر شاد برگزار شود.

مولوی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در استان مرکزی کلاس خالی از معلم وجود ندارد، افزود: افزایش سه برابری بازنشستگان فرهنگی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته از جمله عوامل مهم کمبود معلم در استان مرکزی است.

وی افزود: همچنین برخی معلمان آموزش و پرورش این استان سال‌های گذشته به سن بازنشستگی رسیده بودند و به دلیل عدم تثبیت رتبه بندی معلمان در این اداره کل باقی مانده بودند و پس از تثبیت این طرح نسبت به بازنشستگی اقدام کردند.

مولوی ادامه داد: اکنون یک هزار دانشجوی پسر در پردیس دانشگاه فرهنگیان اراک به تحصیل اشتغال دارند که تعداد این افراد در سال‌های گذشته تنها ۱۵۰ تا ۲۰۰ دانشجو بود.

مولوی اظهار کرد: عدم اجرای تکلیف قانونی دولت در دهه ۹۰ موجب شد تا پس از بازنشستگی معلمان، جایگزینی برای آنان وجود نداشته‌باشد.

مولوی گفت: اکنون ۱۷ مدرسه قرآنی در استان مرکزی فعال است و ۹۰ رشته فرهنگی در مدارس استان مرکزی وجود دارد که دانش آموزان برتر این رشته‌ها به سطح منطقه، استان و کشور راه می‌یابند. /مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده