انتخابات ریاست جمهوری تایوان به تعویق افتاد-راهبرد معاصر

انتخابات ریاست جمهوری تایوان به تعویق افتاد

پایگاه چینی زیان شبکه خبری بی. بی. سی انگلیس اعلام کرد که انتخاب ریاست جمهوری تایوان به علت عدم ارائه برنامه انتخاباتی دو حزب، به تعویق افتاده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 19
کد خبر: ۲۱۴۳۵۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از پایگاه چینی خبری بی. بی. سی، انتخابات ریاست جمهوری تایوان به علت عدم ارائه برنامه خود در نامزدی مشترک برای ریاست جمهوری و معاون رئیس جمهور در انتخابات سراسری ۲۰۲۴، به تعویق افتاد.

جو لیلون رئیس حزب کومینتانگ، خو یویی نامزد ریاست جمهوری و رئیس حزب مردم با وساطت ما یینگ جئو رئیس جمهوری پیشین تایوان، برای نتیجه بهتری در انتخابات سال آینده یک نشست ائتلاف آبی و سفید برگزار کردند.

حزب مردم تایوان، حزبی میانه رو است که در میان دو حزب دیگر تایوان یعنی حزب پیشرو دموکراتیک که طرفدار قاطعانه حق حاکمیت تایوان است و حزب کومینتانگ که به شکل سنتی طرفدار روابط با چین است، قرار گرفته است.

این دو حزب توافق کردند که هر دو موظف به انتخاب سه تحلیگر نظرسنجی برای انتخاب نامزدهای نهایی ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری هستند. اما قبل از اعلام نامزدهای دو حزب، خبرهایی مبنی بر اینکه مذاکرات بین دو حزب با موانعی مواجه شده است، منتشر شد.

«وو یی‌شوان» سخنگوی دفتر انتخاباتی وو یی‌شوان روز شنبه (۲۷ آبان) گفت که بین تحلیگران نظرسنجی در مورد تعیین محدوده خطا اتفاق نظر وجود ندارد. بنابراین هیچ توافقی حاصل نشد.

خبرگزاری مرکزی تایوان در گزارشی نوشت: نمایندگان حزب کومینتانگ معتقد بودند که خطای آمار بین مثبت یا منفی ۳ درصد است، اما نمایندگان حزب مردم معتقد بودند که خطای آماری بین مثبت یا منفی ۱.۵ درصد است. اگر از مثبت یا منفی ۳ درصد استفاده شود، حاشیه خطا به ۶ درصد می رسد.

این خبرگزاری افزود: حزب مردم همچنین استدلال کردند که سه مورد از آمار نظرسنجی‌ها دارای مشکل بوده و باید حذف شوند، بنابراین آنها پیشنهاد کردند که بحث درباره این موضوع تمدید و در زمان دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.

این خبرگزاری تایوانی پیشتر گزارش داده بود سند همکاری امضا شده بین دو حزب نشان می دهد که در صورت پیروزی در انتخابات، دولت ائتلافی تشکیل می دهند. بر همین اساس به جز وزیران امور خارجه، دفاع ملی و امور بین تنگه که توسط رئیس جمهوری تایوان انتخاب می شوند، سایر وزرا به انتخاب مجلس این کشور هستند.

این دو حزب همچنین توافق کردند که حزب مردم مسوول نظارت، کنترل و تعادل و حزب کومینتانگ هم مسوول توسعه این جزیره باشد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان تایوان قرار بود در ژانویه سال آینده برگزار شود./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده