هشدار هواشناسی درباره افزایش آلودگی هوا-راهبرد معاصر

هشدار هواشناسی درباره افزایش آلودگی هوا

سازمان هواشناسی کشور با اعلام پایداری هوا، نسبت به انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده تا حد بسیار ناسالم از امروز تا روز چهارشنبه هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 02
کد خبر: ۲۱۶۴۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی شماره سه، اعلام کرد: از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری پایداری جو پیش‌بینی می‌شود که به دنبال آن افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم را خواهیم داشت.

بر اساس این هشدار فردا (یکشنبه) در تهران، کرج، اراک، اهواز و اصفهان، روز دوشنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز، روز سه‌شنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد، سمنان، تبریز و قم و روز چهارشنبه تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز تشدید آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌های هوا را خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی همچنین کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده متحرک و ثابت، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها را توصیه کرد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده