نتانیاهو خطاب به اعراب: ارتش ما حافظ منافع شماست-راهبرد معاصر

نتانیاهو خطاب به اعراب: ارتش ما حافظ منافع شماست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رهبران عرب توصیه کرده که به عادی سازی با این رژیم روی آورند. نتانیاهو با بزرگ نمایی خطر ایران اظهار داشت که اقدامات نظامی تل آویو در برابر تهران در منطقه، در راستای تامین منافع اعراب و کشورهای آفریقایی است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 07
کد خبر: ۲۱۶۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بنیامین نتانیاهو که این روزها و در آستانه‌ی انتخابات داخلی اسرائیل، از این کشور به آن کشور سفر می نماید، در گفتگویی با بی بی سی عربی، از اعراب خواسته تا در راستای مصالح‌شان به گفتگو و عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورند.

 

نتانیاهو که در صورت عدم پیروزی در انتخابات به دلیل فساد مالی راهی زندان خواهد شد،‌ هم چون گذشته با بزرگ نمایی خطر ایران، مدعی شده است که اسرائیل اساسا در راستای مصالح اعراب می‌گوشد! به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، نتانیاهو در این مصاحبه گفت: «ایران دائم در حال برنامه‌ریزی برای حمله به ما و همچنین به بسیاری از همسایگانمان در منطقه است. پس باید علیه فعالیت‌های آن‌ها (ایران) در این منطقه اقدام کنیم.»

 

او افزود حمله‌های برنامه‌ریزی‌شده ایران محدود به خاورمیانه نبوده و سراسر آفریقا را نیز در بر می‌گیرد.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای افزایش گرایش‌ها در جهان عرب برای عادی سازی روابط با این رژیم، همچنین مدعی شده که اسرائیل از کشورهای عربی محافظت می‌کند.

 

نتانیاهو همچنین مدعی شد که تعدادی از رهبران کشورهای عربی مشتاقانه عادی سازی روابط را دنبال می‌کنند و از این منظر اسرائیل دیگر نه دشمن اعراب بلکه متحد آن‌ها به شمار می‌رود.

 

نتانیاهو در حالی که روزانه در حال مقابله با اعتراضات و نارضایتی‌های فلسطینی‌ها در مناطق اشغالی است و روند شهرک سازی و اشغال گری این رژیم همچنان ادامه دارد، در عین حال این ادعا را نیز مطرح کرده که اسرئیل نه فقط از خود، بلکه از کشورهای عربی منطقه نیز در برابر آنچه او تجاوزگری ایران در منطقه نامیده، دفاع می‌کند.

 

این ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح شده که به تازگی عراق و لبنان به نقض حریم هوایی‌شان از سوی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و عراق تجاوزگری رژیم صهیونیستی را در سازمان ملل مطرح کرده است.

 

نتانیاهو در ادامه گفتگوهایش تاکید کرد، این مساله تنها به رهبران عرب منحصر نمی‌شود، حمایت از برقراری روابط با رژیم صهیونیستی به صورت چشمگیری میان مردم عادی در میان ملت‌های عرب روبه فزونی است و اسرائیلی‌ها از طریق اینترنت این مساله را ملاحظه می‌کنند.

 

وی در این خصوص به تجربه محمد سعود، وبلاگ‌نویس سعودی که از نتانیاهو حمایت می‌کند و در این راستا با مشکلاتی روبرو شده است، استناد کرد که اخیرا با ابتکارعمل شخصی به اراضی اشغالی سفر کرد و در اثر این سفر در شبکه‌های مجازی با انتقادات گسترده در جهان عرب مواجه شد.

 

نتانیاهو دلیل این تحول جهان عرب در قبال اراضی اشغالی را با وجود عدم دستیابی به حل مساله فلسطین، به درک بسیاری در جهان عرب در سطح رهبران و ملت‌ها ارجاع داد، مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی دیگر دشمن آنها نیست.

 

ماه گذشته رژیم صهیونیستی میزبان شش روزنامه نگار از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی بود. این موضوع با واکنش شدید اصحاب رسانه در کشورهای عربی و همچنین فلسطینان روبه رو شد.

 

از سوی دیگر برخی از کشورهای عربی و در راس آن عربستان، امارات و بحرین طی ماه های اخیر اقدام های زیادی برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها انجام داده اند.  

 

در همین راستا، منامه پایتخت بحرین چند هفته پیش میزبان نشستی درباره بخش اقتصادی طرح آمریکایی- صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» بود.   طرحی که کاملاً ضد فلسطینی است و بسیاری از حقوق مردم فلسطین در آن نادیده گرفته شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار