عرضه هوش مصنوعی گوگل به تعویق افتاد-راهبرد معاصر

عرضه هوش مصنوعی گوگل به تعویق افتاد

ظاهرا گوگل به دلایل برخی ضعف‌ها رونمایی هوش مصنوعی جمینی خود را تا سال 2024 به تعویق انداخته‌است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 05
کد خبر: ۲۱۶۸۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، نسل بعدی مدل هوش مصنوعی گوگل در I/O 2023 معرفی شد که برای رقابت با جی‌پی‌تی-4 شرکت اپن ای آی در نظر گرفته شده است.

 

اکنون بر اساس گزارش اینفورمیشن، گوگل رویداد رونمایی جمینی خود را که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود لغو کرده و قصد دارد رقیب جی‌پی‌تی4 را در ژانویه (دی-بهمن)عرضه کند. این شرکت جمینی را در I/O 2023 معرفی کرده بود.

 

گوگل در ابتدا قصد داشت تا قبل از پایان سال و در یک رونمایی غیرمعمول در زمان‌بندی بین تعطیلات آن را معرفی کند، اما منابع گفتند که این هوش مصنوعی نسبت به سوال های غیرانگلیسی هنوز ضعیف است و این باعث شد تا سوندار پیچای، مدیرعامل این شرکت معرفی را به تاخیر بیاندازد.

 

جمینی می تواند طیف گسترده ای از برنامه ها را مدیریت کند و انواع مختلف داده ها مانند تصاویر و متن را برای کارهای پیشرفته تر ترکیب کند. گوگل در ماه می (اردیبهشت-خرداد)گفت: پس از تنظیم دقیق و تست دقیق ایمنی، جمینی در اندازه ها و قابلیت های مختلف در دسترس خواهد بود.

 

انتظار می‌رود که جمینی بهبودهایی را در زمینه هوش مصنوعی موجود و محصولات تقویت‌شده با هوش مصنوعی گوگل مانند بارد، دستیار گوگل و سرچ ایجاد کند. اما، با توجه به اهمیت این نسخه و تسلط چت جی پی تی بر فضای کنونی به نظر می‌رسد که این شرکت قصد ندارد جمینی را به سرعت عرضه کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده