خروج 33 هزار دلار در یک ماه برای واردات دندان مصنوعی!-راهبرد معاصر

خروج 33 هزار دلار در یک ماه برای واردات دندان مصنوعی!

بنابر آمار منتشره از سوی گمرک، در طول یک ماه 33 هزار دلار ارز برای واردات دندان مصنوعی از کشور خارج شده است.
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 11
کد خبر: ۲۱۹۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ اظهارات خواندنی و تعجب برانگیز مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت پیشین دولت دهم، مبنی بر عدم اختصاص ارز کافی برای واردات دارو و اختصاص آن برای سایر کالا و اقلام از جمله ورود پورشه و تهیه زين اسب وغذاي سگ وگربه را می توان سرآغاز انتقادها به ورود بی رویه برخی کالا به کشور دانست.

 

بطور نمونه و در همین باره در سال ۹۶ ارزش میزان واردات غذای سگ و گربه ده میلیون دلار بود که در سال ۹۷ با اعمال سیاست‌های مدیریت واردات به هفت میلیون دلار کاهش یافت.

 

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۰ ماهه سال ۹۷ نیز نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۴ تن عصا، عصای صندلی‌شو از کشور چین وارد ایران شده است.

 

براساس واردات این حجم عصا، عصای صندلی‌شو به کشور، ۵۶ هزار و ۲۴۰ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۲۲۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

 

در جدید ترین آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی فرودین ماه سال ۹۸ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۳۰ کیلو گرم دندان مصنوعی وارد ایران شده است.

 

بر اساس آمار واردات این حجم دندان مصنوعی ۳۳ هزار و ۱۵۸ دلار ارز از کشور خارج شده که رقم ریالی آن بالغ بر یک میلیارد و ۳۹۲ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۳۵۲ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

 

گفتنی است این حجم از دندان مصنوعی از کشور سنگاپور وارد ایران شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار