ایران خودرو در پی تولید روزانه چه تعداد خودرو است؟-راهبرد معاصر

ایران خودرو در پی تولید روزانه چه تعداد خودرو است؟

مدیر عامل ایران خودرو با تشریح وضعیت نامطلوب موجود در صنعت خودرو سازی که متاثر از فضای تحریم هاست، اظهار داشت بر آنیم تا به هدف خود مبنی بر تولید 2 هزار خودرو در روز دست یابیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
کد خبر: ۲۲۰۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ صنعت خودرو سازی و مفاسد صورت پذیرفته در آن، موجب شده تا این روزها توجه منحصربفردی از سوی اهالی رسانه به این صنعت معطوف شود. وضع تحریم های غیر انسانی ایالات متحده بر ایران نیز بر دامنه ناکارآمدی های این صنعت افزوده است.

 

در تحریم‌های اولیه هسته‌ای در دوران اوباما اگر چه صنعت خودرو در اولویت تحریم‌های دولت اوباما قرار نداشت با این حال با شروع تحریم‌ها و همراه با آن افزایش نرخ ارز و محدودیت‌های بانکی، روند نزولی در کیفیت و کمیت خودروهای تولیدی پدید آمد.

 

در تحریم‌های اولیه همچنین بسیاری از شرکای خودروسازی کشور در انتظار تحریم صنعت خودرو از سوی ایالات متحده آمریکا نشدند و از همان روزهای شروع تحریم‌ها در تصمیمی خود خواسته ایران را ترک کردند.

 

حال آنکه در تحریم‌های ثانویه صنعت خودرو در اولویت سیاست‌های تحریمی دونالد ترامپ قرار گرفت و همین امر منجر به روند سریع خروج شرکای خارجی از کشور شد با این تفاوت که دولت‌ها دیگر مشوق این شرکت‌ها برای ترک ایران نبودند حتی به دنبال پیدا کردن مسیری برای ادامه همکاری با خودروسازان ایرانی بودند.آنچه مشخص است تحریم‌های دو دولت آمریکا اگرچه تفاوت‌هایی از نظر زمانی و شکل اجرا داشته است اما هر دو منجر به افول صنعت خودرو کشور شده است.

حال اما مدیر عامل جدید ایران خودرو از تحول در شرکت تحت امرش خبر داده است. فرشاد مقیمی در نشستی با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن ویژه خواندن وضعیت امروز حاکم بر کشور، صنعت خودرو را دارای سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور برشمرد و افزود: افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز یکی از اقداماتی است که در حال اجرا و پیگیری آن هستیم.

 

دولت آمریکا از قراردادن این صنعت در صدر فهرست تحریم‌ها اهدافی را دنبال می‌کند و به دنبال زمین‌گیر کردن آن است.

 

به گفته وی، خودروسازی علاوه بر اشتغال حدود ۱.۵ میلیون نیروی کار در زنجیره تولید و خدمات پس از فروش، سهم بالایی را در ارزش افزوده بخش صنعت به خود اختصاص می دهد.

 

مقیمی تصریح کرد: پتانسیل بالایی در این بخش از سوی دشمن هدف‌گیری شده که وجود مشکل در بخشی از آن مانند دومینو به سایر بخش‌ها منتقل می‌شود.

 

وی در عین حال گفت: با ساز وکارهای مختلفی توانسته ایم جلو برویم و در مقابل مشکلات بایستیم، اکنون وفاق و اتحاد درونی بیش از گذشته باید نمایان شود تا بتوانیم مسائل را با هماهنگی سیستمی بیشتر مدیریت کنیم.

 

مقیمی با اشاره به مسائل موجود در حوزه کشتیرانی و طولانی شدن فرآیندهای حمل و ترخیص که هزینه‌های سرباری را به مجموعه تحمیل می کند، گفت: باید با استفاده از ساز وکارهای مشخصی در همکاری‌های مشترک از چالش‌های موجود بکاهیم و نتیجه این همکاری‌ها به‌طور قطع به سود بنگاه تولیدی و اقتصاد کشور خواهد بود.

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بر طراحی مدلی برای مراوده‌های مالی بین ایران‌خودرو و کشتیرانی و عمل به تعهدات از سوی دو طرف تاکید کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده