حاج قاسم، پرچم‌دار صلح و مقاومت در منطقه-راهبرد معاصر
محمد عباس، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

حاج قاسم، پرچم‌دار صلح و مقاومت در منطقه

محمد عباس، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه با بیان اینکه وحدت رمز عزت و کرامت مبارزان فلسطینی در این روزها و در قالب عملیات «طوفان الاقصی» است، گفت: مکتب حاج قاسم، مکتب صلح‌جوی مقاوم است؛ مقاومتی که آرامش خود و منطقه را در برهم زدن ثبات و قرار دشمن صهیونیستی می‌بیند.
محمد عباس؛ سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۱۴ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 04
کد خبر: ۲۲۱۵۴۵

حاج قاسم، پرچم‌دار صلح و مقاومت در منطقه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سردار قاسم سلیمانی را به صراحت می‌توان «نماد مقاومت جهانی» خواند، شخصیتی که در برابر استکبار جهانی ایستاد و هرکس ادعای مبارزه با استکبار دارد، باید از وی تبعیت کند و الهام بپذیرد.

حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان رشید مقاومت نقش مؤثری در اخراج نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق داشتند. سال ۲۰۱۱ و بعد از امضای توافق میان دولت نوری المالکی، نخست وزیر وقت عراق و دولت آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، نیروهای مقاومت ازجمله گردان های حزب الله حملات شدیدی به نیروهای آمریکایی انجام دادند. این حملات باعث شد آمریکایی ها التماس فرماندهانشان را کنند که انتقال نیروها به خارج از عراق تسریع شود.

این یک موضوع مستند است که نیروهای آمریکایی پس از این حملات دست به دامان حاج قاسم شدند و از او خواستند از بغداد بخواهد مانع از ادامه حملات مقاومت عراق به پایگاه های نظامی آمریکا شود. درنهایت خروج آمریکا از عراق محقق شد و آمریکا بعد از خروج نیروهایش از عراق فتنه داعش را در کشور به راه انداخت و عامل تشکیل این گروه تروریستی در عراق بود.

رهبران مقاومت ازجمله سردار سلیمانی پرچمدار صلح بودند و آن را میان مردم کشورهای عربی و اسلامی گستراندند


محمد عباس، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه درباره ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: تأثیرگذاری حاج قاسم نشئت گرفته از ماهیت و ذات وجودی وی است که شخصیتی اجتماعی، انقلابی، مقاوم و مجاهد بود و ثمره و عصاره این شخصیت وجود مبارزان و نیروهای مجاهد مقاومت است که قادرند تحولات ژئواستراتژیک در غزه و در کل محور مقاومت ایجاد کنند.


وی افزود: بی تردید اگر امروز مجاهدان فلسطینی در غزه اینگونه برای دشمن صهیونیستی می‌جنگند، نوع جنگاوری و مقاومتشان تأثیر گرفته از مکتب و منش حاج قاسم سلیمانی است. سردار سلیمانی توانست راهبرد مقاومت را در منطقه و جهان متحول کند و به جرئت می‌توان گفت، مقاومت اسلامی منطقه به دو دوره حضور حاج قاسم در خط مقدم مبارزه با تروریسم و بعد از شهادتش تقسیم می‌شود.

 
سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه عنوان کرد: مقاومت به فرد یا افرادی نیاز داشت و دارد که عاقل، با تدبیر، مسلط بر امور و دارای تجربه باشند و این خصوصیات در شهید سلیمانی جمع بود. حاج قاسم میان مبارزان فلسطینی و میان گروه‌های فلسطین ارتباط و پیوند ناگسستنی ایجاد کرد؛ گروه‌هایی که بعضاً در راهبردهایشان با یکدیگر دچار اختلاف سلیقه بودند. این وحدت باعث ایجاد استقامت و مقاومت میان مبارزان فلسطینی شد و رهبران فلسطینی به این باور رسیدند حاج قاسم سلیمانی همان شخصیتی است که تبعیت از راهنمایی‌هایش می‌تواند آنها را در زمینه مبارزاتی تقویت کند.

 
عباس با بیان اینکه وحدت رمز عزت و کرامت مبارزان فلسطینی در این روزها و در قالب عملیات «طوفان الاقصی» است، گفت: رهبران مقاومت ازجمله سردار سلیمانی پرچمدار صلح بودند و آن را میان مردم کشورهای عربی و اسلامی گستراندند. سربند سرخ شهیدان همان پرچم سفید صلحی است که مبارزان مقاومت بر سر می‌بستند و در خط مقدم مبارزه با استکبار و دشمن صهیونیستی جان خود را فدا کردند و شهید شدند. آنها روحیه الهی، با صفا، معنویت و اخلاص داشتند که در تاریخ فرهنگ جهاد مقاومت در گذشته، حال و آینده بی‌نظیر است.
 
کارشناس نظامی سوریه تصریح کرد: پرچم صلح همان پرچم مقاومت است که مبارزان فلسطینی مقابل دشمن آمریکایی-صهیونیستی برافراشتند و به مبارزه با آنها برخاستند. آنها تحول شگرف در عرصه مبارزه با تروریسم ایجاد کردند و به صلح در منطقه اعتبار بخشیدند.
 
عباس عنوان کرد: مکتب حاج قاسم، مکتب صلح جوی مقاوم است؛ مقاومتی که آرامش خود و منطقه را در برهم زدن ثبات و قرار دشمن صهیونیستی می‌بیند. حاج قاسم توجه خاصی به گروه‌های مقاومت فلسطین به طور خاص و مقاومت در منطقه به طور کلی داشت و تلاش کرد میان آنها وحدت فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و نظری ایجاد کند. هدفش مقابله و مبارزه با استکبار آمریکایی-صهیونیستی در منطقه بود و برای تحقق آن ایده‌های بنیادین داشت.
 
سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه گفت: سردار سلیمانی برای حوزه فرهنگی میان مقاومت جبهه‌های عقیدتی و فرهنگی ایجاد کرد که مبدأ و عامل حل اختلافات میان مبارزان بود. نقطه عطف اقدام حاج قاسم این بود از برخی اختلافات ظاهری میان عناصر مقاومت وحدت به وجود آورد و آن را به عزم راسخ برای دشمنی و مبارزه با رژیم صهیونیستی تبدیل کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده