بیانیه وزارت خارجه ایران در پی اقدام تروریستی کرمان-راهبرد معاصر

بیانیه وزارت خارجه ایران در پی اقدام تروریستی کرمان

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی کرمان اعلام کرد که در تعامل و همکاری با سایر مراجع ذیربط کشور، همه ظرفیت خود را برای محکومیت جهانی این حمله تروریستی و پیگرد و تعقیب آمران و مباشران تروریست آن به کار خواهد گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 03
کد خبر: ۲۲۱۹۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی اقدام تروریستی امروز (چهارشنبه) ۱۳ دی ماه در گلزار شهدای کرمان، وزارت امور خارجه امشب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی شنیع و بزدلانه در گلزار شهدای شهر کرمان -زادگاه و آرامگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم- که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان عزیزمان شد، را به شدت محکوم می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: این جنایت تروریستی، گویای اوج رذیلت و دنائت دشمنان ملت ایران و نیز توسل آنان به روش‌های جنایت آمیز به امید واهی خروج از بحران خودساخته‌ای است که در آن گرفتار آمده‌اند.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: به طور قطع توسل به چنین جنایات شرورانه در حق شهروندان و مردان و زنان و کودکان ایرانی، پیوند ملت بصیر و مقتدر ایران را با آرمان شهید سلیمانی مستحکم‌تر کرده و موجب تحکیم بیش از پیش همبستگی و انسجام آحاد ملت رشید ایران و تعمیق دشمنی و نفرت آنان نسبت به دشمنان شناخته شده ایران اسلامی خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: بدیهی است دستگاه دیپلماسی در تعامل و همکاری با سایر مراجع ذیربط کشور، همه ظرفیت سیاسی، حقوقی و بین‌المللی را برای محکومیت جهانی این حمله نفرت انگیز تروریستی و پیگرد و تعقیب آمران و مباشران تروریست آن به کار خواهد گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وزارت امور خارجه این رخداد غم انگیز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و به خصوص خانواده‌های داغدار شهدای این اقدام تروریستی تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای شهدای عزیز علو درجات و همجواری با سرباز قهرمان و شهید وطن و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل مسئلت می‌کند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده