عربستان برای آمریکا قطعات ضدموشکی می‌سازد-راهبرد معاصر

عربستان برای آمریکا قطعات ضدموشکی می‌سازد

شرکت اسلحه‌سازی آمریکایی «لاکهید مارتین» با شرکت‌های عربستان توافق کرده تا برخی قطعات سامانه ضدموشکی «تاد» در عربستان تولید شوند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 05
کد خبر: ۲۲۶۹۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ لاکهید مارتین امروز (دوشنبه) اعلام کرد با شرکت‌های تسلیحاتی عربستان سعودی به توافق رسیده تا برخی از قطعات سامانه ضدموشکی تاد توسط این شرکت‌ها تولید شود.

به گزارش رسانه‌های عربستان، شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی (SAMI) در یک نمایشگاه دفاعی در ریاض ۱۱ توافقنامه با لاکهید مارتین امضا کرده است.

این توافق تسلیحاتی در حالی اعلام شده که در پی جنگ غزه و اوج‌گرفتن درگیری‌ها در دریای سرخ، تنش‌های منطقه تشدید شده و بسیاری از شرکت‌های کشتی‌رانی ارسال محموله از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات اعلام‌شده از سوی لاکهید مارتین، شرکای اصلی این معامله که قرارداد‌های فرعی را دریافت خواهند کرد شرکت پیشران خاورمیانه (MEPC) و شرکت بین‌المللی فولاد عربستان (AIC) هستند.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ارتش یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

غرب با رهبری آمریکا ائتلافی نظامی تشکیل داد که هدف آن مقابله با حملات یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است. از آن زمان آمریکا و انگلیس در واکنش به عملیات‌های صنعا، چندین موضع ارتش یمن را هدف قرار داده‌اند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده