حماس: ارتش اشغالگر برای توجیه جنایات خود به دروغ‌گویی متوسل شده است-راهبرد معاصر

حماس: ارتش اشغالگر برای توجیه جنایات خود به دروغ‌گویی متوسل شده است

جنبش حماس در بیانیه‌ای به ادعا‌های ارتش رژیم صهیونیستی درباره استفاده نظامی مقاومت از بیمارستان‌های غزه واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 16
کد خبر: ۲۲۸۵۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، در بیانیه حماس آمده است: ارتش رژیم اشغالگر برای توجیه جنایات جنگی و تخلفات آشکار علیه بیمارستان‌ها و بخش بهداشت در غزه به دروغ‌گویی متوسل شده است

 

حماس افزوده است: سیاست همیشگی جنبش عاری کردن نهاد‌های عمومی، غیرنظامی و بخش‌های بهداشت و درمان از هرگونه فعالیت نظامی بوده، هست و خواهد بود.

 

حماس در پایان گفت: بار‌ها از سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه خواسته‌ایم که کمیته‌ای بین المللی برای بازرسی از بیمارستان‌ها و اثبات دروغ‌های اشغالگران وارد غزه شود.

 

منابع فلسطینی پنجشنبه از یورش نظامیان صهیونیست به مرکز درمانی «ناصر» در خان یونس در جنوب غزه و شهید و زخمی شدن شماری بر اثر آن خبر دادند.

 

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

 

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده