آنروا: اسرائیل کارمندان ما را شکنجه کرده تا به همکاری با حماس اعتراف کنند-راهبرد معاصر

آنروا: اسرائیل کارمندان ما را شکنجه کرده تا به همکاری با حماس اعتراف کنند

آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی، تل‌آویو را به شکنجه چند تن از کارمندانش برای گرفتن اعتراف از آن‌ها درباره داشتن ارتباط با حماس متهم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 05
کد خبر: ۲۳۱۳۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را متهم کرد چند تن از کارمندان این آژانس را که در نوار غزه بازداشت کرده، تحت شکنجه قرار داده تا آن‌ها را به داشتن ارتباط با حماس مجبور کند.

 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، آنروا در بیانیه خود اعلام کرد که کارمندانش درباره اتفاقات هولناکی در زمان بازداشت و بازجویی‌شان توسط مقامات صهیونیستی سخن گفتند، این گزارش‌ها شامل شکنجه، بدرفتاری شدید، ضرب و جرح و سوء‌استفاده جنسی هستند.

 

این آژانس در ادامه بیانیه خود گزارش داد که تعدادی از کارمندانش در طول بازجویی که از آن‌ها درباره حمله حماس به اراضی اشغالی در تاریخ هفتم اکتبر انجام شد، به تیم‌های آنروا اعلام کردند که زیر شکنجه و بدرفتاری از آن‌ها اعترافاتی گرفته شده است.

 

آنروا تاکید کرد: این اعتراف‌های اجباری نتیجه شکنجه‌ای است که مسوولان رژیم صهیونیستی در راستای انتشار اطلاعات گمراه‌کننده بیشتری درباره آژانس در چارچوب تلاش‌هایش برای برچیدن آنروا، به کار بردند، این اقدام کارمندان ما در غزه را به خطر می‌اندازد و پیامدهایش برای عملیات ما در غزه و منطقه خطرناک است.

 

این آژانس امدادرسانی در ادامه نیز اعلام کرد که اعتراض مکتوب خود نسبت به بازداشت کارمندانش را به رژیم صهیونیستی ارائه کرده، اما هیچ پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

 

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که به یک نسخه از گزارشی دست یافته که آنروا آن را تنظیم کرده و هنوز منتشر نشده و در آن آمده است: اسرائیل در طول جنگ مرتکب نقض‌های فیزیکی و روانی گسترده‌ای در حق فلسطینی‌های بازداشت شده در غزه شده است.

 

در این گزارش به اظهارات جمعی از ساکنان غزه بازداشت شده در زندان‌ها و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و آن‌هایی که آزاد شدند و به نوار غزه بازگشتند، استناد شده است.

 

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس آنروا در سخنرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل داشت، گفت: هیچ جای امنی وجود ندارد که ساکنان غزه به آنجا بروند. با وجود تمام فجایعی که برای آن‌ها رخ داده و ما شاهد آن‌ها بودیم، به نظر می‌رسد هنوز اتفاق بدتر رخ نداده است.

 

همچنین کمیسر کل آنروا هشدار داد که حمله به رفح با حدود ۱.۴ میلیون آواره‌ای که در آنجا حضور دارند، به نظر نزدیک است و آژانس توان دریافت شوک‌های مالی به ویژه در صورت تشدید جنگ در غزه را ندارد.

 

در مقابل سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آنروا در غزه بیش از ۴۵۰ تن از نیرو‌های جنبش حماس و دیگر گروه‌های مسلح را به کار گرفته و اسرائیل این اطلاعات را برای سازمان ملل فرستاده است.ما این اطلاعات و دیگر داده‌های اطلاعاتی را برای شرکای بین‌المللی‌مان از جمله سازمان ملل فرستادیم.

 

در مقابل آنروا اعلام کرد که آنروا از تمامی اطلاعاتی که می‌تواند در تحقیق مستقلی که در حال حاضر سازمان ملل انجام می‌دهد، گنجانده شود، استقبال می‌کند.

 

ژولیت توما، مدیر ارتباطات آنروا اظهار کرد که این آژانس هر تشکلی را که هرگونه اطلاعاتی از ادعا‌های بسیار خطرناک علیه کارمندانش دارند، تشویق می‌کند در تحقیق فعلی سازمان ملل مشارکت کنند.

 

آنروا ۱۳ هزار تن در غزه را به کار گرفته و برای بیش از نیمی از ساکنان نوار غزه که تعدادشان ۲.۳ میلیون تن است، کمک‌های روزانه ارائه می‌دهد.تعلیق کمک‌های مالی به آنروا از سوی آمریکا و دیگر کشور‌های غربی، فشار‌ها بر این آژانس را که در جنگ مستمر علیه غزه تحت فشار‌های شدیدی قرار دارد، افزایش داده است./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده