تامین تجهیزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصی-راهبرد معاصر

تامین تجهیزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصی

رئیس سازمان هواپیمایی از تامین تجهیزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: وقتی مردم پای کار می‌آیند یک اهرم بسیار قوی فنی، اقتصادی و دانشی پیوست کارها می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 03
کد خبر: ۲۳۴۵۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد محمدی‌بخش با اشاره به حمایت سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی، اظهار کرد: یکی از مسائل در این بخش، پیدا کردن مشتری برای تولیدات شرکت‌های مذکور است.

 

وی ادامه داد: فارغ از بحث هوانوردی مسافری، در بخش پهپاد حدود 13 هزار پهپاد در کشور داریم که تمام تجهیزات و قطعات موردنیاز آنرا بخش خصوصی دانش بنیان می‌سازد.

 

وی افزود: علاوه بر حوزه پهپاد، هلی‌کوپتری، فرودگاهی و... جزو بخش‌هایی دانش‌بنیان است که مردم به آن ورود شده‌اند. امروز بستر ورود بخش خصوصی به این صنعت فراهم شده است. طی 2 سال اخیر چندین هزار نفر در بخش ورزش‌های هوایی به لحاظ پزشکی، تخصص، ایجاد فضای مناسب، توزیع عادلانه در کشور و صدور مجوز به مردم در اقصا نقاط کشور برای بهره‌برداری از زمین فراهم شده است.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: امیدواریم سال 1403 که سال جهش تولید با مشارکت مردم است شاهد این باشیم که در صنعت هوانوردی به‌عنوان یک حوزه تحریمی، گلوگاه و به شدت فناورانه نقش مردم افزایش یابد. وقتی مردم پای کار می‌آیند یک اهرم بسیار بسیار قوی فنی، اقتصادی و دانشی پیوست کارها می‌شود.

 

محمدی‌بخش با تاکید بر این‌که در اینصورت سازمان هواپیمایی باید بیشتر به حوزه ایمنی و امنیت برسیم، گفت:‌باید محصولات تولیدی برابر استانداردهای روز دنیا،‌ مطابق شرایط بخش هوایی و در شبکه مختلف شبکه توزیع و تاب‌آوری صنعت اتفاق بیفتد. همه اینها با حمایت‌های مادی و معنوی سازمان هواپیمایی کشوری عملیاتی شده است.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این نیز گفته بود:‌ صنعت هوانوردی را هم فناورانه به معنای لبه تکنولوژی می دانیم و هم مردم پایه، چراکه به شدت مورد قضاوت مردم قرار دارد.

 

محمدی‌بخش با بیان اینکه در زمان حاضر حدود 50 درصد شرکت‌های هواپیمایی به بخش خصوصی و مردم تعلق دارد، افزود: برای تاب آوری صنعت هوانوردی حضور مردم به عنوان بهره‌برداران اصلی در حوزه‌های مختلف رکن اصلی است. سال 1400 سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های دانش بنیان را در قالب زنجیره بزرگ متشکل از 5000 شرکت بزرگ و کوچک را شناسایی و به آنها مجوز داد.

 

وی اضافه کرد: این شرکت‌ها به‌عنوان زیر مجموعه شرکت‌های بزرگ تعمیر و نگهداری یا به صورت مستقل فعالیت خود را انجام می‌دهند و به موضوعات لبه فناوری ورود کرده‌اند. این شرکت‌ها ساخت کوچک‌ترین قطعات تا سامانه‌های مختلف را انجام داده‌اند و سازمان هواپیمایی در دو موضوع کمک مالی و صدور مجوزها به آنها کمک می‌کند.

 

به گفته وی، شرکت‌های فناورانه حوزه صنعت هوانوردی پس از طی فرآیندهای تخصصی استانداردهای لازم هواپیمایی را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ می‌کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده