نمایندگان می‌تواند صفرتاصد قرارداد شهرداری با چین را ببینند-راهبرد معاصر

نمایندگان می‌تواند صفرتاصد قرارداد شهرداری با چین را ببینند

نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت: مصاحبه‌ای که از من پخش شده حتی اگر به صورت ناکامل در خبرگزاری ایرنا می‌دیدند متوجه می‌شدند که تیتر با آنچه بنده گفته‌ام تفاوت‌ها دارد؛ هر نماینده‌ای می‌تواند صفرتاصد قرارداد شهرداری تهران با چین را ببیند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۲۴۰۳۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران برخی از اعضا تذکراتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

 

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های باشکوهی در تهران به مناسبت دهه کرامت آغاز شده است، اظهار کرد: بنده به عنوان ناظر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در جلسات مرتبط در معاونت فرهنگی و اجتماعی حضور داشتم و برنامه‌های خوبی از سوی بخش‌های مختلف از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان فرهنگی و هنری و سازمان زیباسازی در این خصوص پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: در اراضی عباس‌آباد پرچم دهه کرامت برافراشته شده و این برنامه‌ها از این مبدا آغاز شده است.

 

نادعلی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حسین تبریزی؛ خبرنگار پیشکسوت صدا و سیما گفت: بنده چیزی جز خوشرویی و اخلاق خوب از ایشان ندیدم، در آخرین روز حیات این خبرنگار فقید به نمایندگی از شورا با ایشان دیدار کردم.

 

مهدی عباسی در جلسه‌ای در 13 تیرماه سال قبل در مورد اتصال سامانه شهرسازی به درگاه ملی مجوزها برگزار شد، تصریح کرد: پس از گذشت یک سال از تصمیم‌گیری در این موضوع، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و تعاریفی صورت گرفته که شاید گویا نباشد و افق روشنی از اتصال به این درگاه دیده نمی‌شود، با بررسی جوانب کار باید زمینه اتصال به درگاه ملی مجوزها فراهم شود.

 

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز شورا اظهار کرد: تلاش بنده بر این بوده که از روز اول توان خود را برای حل مشکلات شهر تا اندازه‌ای که امکان دارد و فرصت‌ها و منابع به ما اجازه می‌دهد به کار بگیرم البته حتما قصور هم وجود داشته است.

 

وی افزود: همین که شورا 3 سال پیاپی تصمیم انقلابی برای توسعه حمل و نقل گرفته و شهرداری نیز برای آن تلاش کرده، نشان‌دهنده تلاش برای کار کردن و حل مشکلات دارد. ما به دنبال اختلاف و حاشیه نیستیم و ممکن است بنابر طبیعت شورا اتفاقاتی بیفتد. امیدواریم توصیه‌های شورا برای ادامه مسیر به کار گرفته شود تا شرمنده خدا، مردم و مقام معظم رهبری نباشیم.

 

آخوندی با بیان اینکه شهرداری پرسنل متخصصی دارد که کارهای زیادی از دست آنها بر می‌آید. اگر از من به عنوان عضو شورا حرفی می‌شنوند که کلیت شهرداری را زیر سوال می‌برد، نگران نباشند گفت: بارها به ما گفته‌اند که ساعت‌ها وقت گذاشته‌اند و چرا در شورا میکروفن را روشن می‌کنید و می‌گویید هیچ کاری انجام نشده است؟ این نظر کلی شورا نیست و امیدواریم در سال پیش‌رو شاهد خدمات‌رسانی بهتر مدیریت شهری باشیم.

 

پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای برگزاری مراسم روز دختر در ورزشگاه آزادی با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: این برنامه شاید بی‌نظیر نباشد اما کم‌نظیر بود و می‌تواند اثرگذاری خوبی بر دختران ما داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه برخی دوستان ما منبع مطالبشان سایت‌های اصلاح‌طلب و معاند است، اضافه کرد: مصاحبه‌ای که از من پخش شده حتی اگر به صورت ناکامل در خبرگزاری ایرنا می‌دیدند متوجه می‌شدند که تیتر با آنچه بنده گفته‌ام تفاوت‌ها دارد. بنده گفتم انتشار بندها می‌تواند در ارتباط ما با طرف مقابل اثرگذار باشد و انتشار آن می‌تواند به منافع کشور صدمه وارد کند.

 

سروری ضمن قرائت متن مصاحبه منتشر شده در خبرگزاری ایرنا تصریح کرد: آیا چون ما به منافع خود نرسیدیم باید کشور نیز به مشکل برخورد کند و صدمه ببیند؟ ما به خبرگزاری ایرنا نیز گفتیم که اصلاحات لازم را انجام دهد. بر اساس تفاهم مشترک نمایندگان می‌توانند در جلسه هم‌اندیشی کل قرارداد را مطرح کنند و هر نماینده‌ای می‌تواند صفر تا صد قرارداد را ببیند و پاسخ سوالات خود را بگیرد.

 

زهرا شمس‌ احسان؛ عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بر لزوم تدوین دستورالعمل یکپارچه مناسب‌سازی کالبدی ـ فضایی شهر تهران برای تردد افراد با معلولیت تاکید کرد و گفت: با وجود الزامات قانونی همچون حکم 17 برنامه چهارم توسعه مبنی بر "اجرای مناسب‌سازی اماکن، معابر، فضاهای عمومی، ایستگاه‌ها و ناوگان حمل و نقل درون شهری برای برخورداری عادلانه توان‌یابان و سالمندان"، هنوز شهر تهران فاقد ضوابط و استانداردهای یکپارچه و جامع برای تسهیل تردد و دسترسی آزادانه شهروندان دارای انواع معلولیت است.

 

وی ادامه داد: این امر سبب شده تا بسیاری از فضاهای عمومی نظیر معابر، پارک‌ها و فضای سبز فاقد شرایط کالبدی مطلوب برای رفع موانع دسترسی افراد با محدودیت‌های جسمی ـ حرکتی، بینایی، شنوایی و ... باشند.

 

شمس‌‌احسان گفت: عدم تدوین یک دستورالعمل جامع و تفصیلی که تمامی جزئیات لازم برای مناسب‌سازی کالبدی و ارتقای دسترس‌پذیری فضاهای شهری را پوشش دهد، موجب بروز رویکردهای متفاوت و سلیقه‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی توسط پیمانکاران شده است؛ همچنین این امر علاوه بر سردرگمی شهروندان دارای معلولیت، فرصت‌های اجتماعی بسیاری را از آنان سلب کرده است.

 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: ضروری است شهرداری تهران در اولویت نخست، دستورالعمل جامع و تخصصی مناسب‌سازی فضاهای شهری را تدوین و ابلاغ کند.

 

وی خاطر نشان کرد: این دستورالعمل باید کلیه استانداردها و الزامات معماری، شهرسازی و مهندسی را برای ایجاد یک محیط کالبدی بدون مانع و قابل دسترس برای همه اقشار جامعه به‌‌ویژه افراد دارای انواع معلولیت پیش‌بینی کند؛ سپس نظارت دقیق بر اجرای صحیح آن توسط کلیه پیمانکاران و ارکان اجرایی ضروری است.

 

وی تصریح کرد: فراهم آوردن بستر لازم برای حضور آزاد و مشارکت کامل افراد با معلولیت در جامعه، منجر به استقلال فردی، شکوفایی استعدادها، ارتقای سلامت روحی و جسمی و کاهش مشکلات آنان و خانواده‌هایشان خواهد شد. لذا انتظار می‌رود شهرداری تهران ضمن ارائه گزارش مستند از آخرین اقدامات، نسبت به تدوین دستورالعمل مذکور و برنامه‌ریزی جامع جهت مناسب‌سازی فضاهای شهری اقدام کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار