واکنش شدید حماس به عقب نشینی بایدن از آتش بس در غزه-راهبرد معاصر

واکنش شدید حماس به عقب نشینی بایدن از آتش بس در غزه

جنبش حماس در بیانیه‌ای، اظهارات جوبایدن رئیس جمهور آمریکا را که گفته بود آتش بس در غزه بستگی به آزادی گروگان‌ها (اسیران) دارد، محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۲۴۰۴۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ در بیانیه حماس آمده است: ما این موضع رئیس جمهور آمریکا را که عقب نشینی از نتایج آخرین دور مذاکرات به شمار می‌رود، محکوم می‌کنیم، در حالی که آن مذاکرات به موافقت حماس با پیشنهاد ارائه شده از سوی مصر و قطر و با آگاهی و اطلاع میانجیگر آمریکایی منجر شده بود.

این بیانیه افزود: حماس در تمام مراحل مذاکرات توقف تجاوزات دشمن، انعطاف پذیری لازم را برای پیشبرد امور به سمت توافق از خود نشان داد و اوج این رویکرد، موافقت با پیشنهاد اخیر بود، پیش از آنکه نتانیاهوی تروریست و دولتش با شروع تجاوزات به مردم ما در رفح، جبالیا و غزه به آن پشت پا بزنند و جنایات وحشیانه خود در مناطق مختلف نوار غزه را تشدید کنند که نشان دهنده تلاش آنها برای ادامه جنگ نسل کشی در نوار غزه و بی توجهی آنها به جان اسرایشان است.

این بیانیه آورده است: این موضع بایدن بار دیگر بر جانبداری آشکار آمریکا از سیاست جنایتکارانه دولت صهیونیست‌های نازی و ادامه حمایت و پوشش سیاسی و نظامی از جنگ نسل کشی که آنها علیه ملت ما به راه انداخته اند، تاکید می‌کند و این موضع بیانگر دادن زمان بیشتری به ارتش رژیم صهیونیستی تروریست برای تکمیل عملیات ویرانی، کشتار و نسل کشی در نوار غزه است. / تسنیم

کلمات کلیدی: بایدن حماس غزه
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده