اقدام تازه سازمان برنامه برای حل مشکلات معیشتی معلمان + جزئیات اجرای رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر

اقدام تازه سازمان برنامه برای حل مشکلات معیشتی معلمان + جزئیات اجرای رتبه بندی معلمان

دولت سیزدهم ۴۳.۲همت اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده است؛ اقدامی که در دولت‌های گذشته انجام نشده بود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۴۰۶۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان و به‌منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم اجرا شد.

 

بر این اساس، 6‌‏/76همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال 1401 و 1402 به وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافته است و برای سال 1403 نیز 43.2همت اعتبار پیش‌بینی شده است.

 

لازم به توضیح است بودجه سال 1403 کل کشور نهایی شده است و با توجه به قوانین و مقررات ناظر بر اجرای بودجه سنواتی، ضروری است وزارت آموزش و پرورش مطالبات را محاسبه کند و در صورتی که این وزارتخانه برای مدیریت تعهدات احتمالی، مستندات و اطلاعات لازم در رابطه با میزان مطالبات و مبلغ موردنیاز را ارائه دهد سازمان برنامه و بودجه با بررسی مطالبات، اعتبارات لازم را تأمین خواهد کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده