اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است-راهبرد معاصر

اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است

رئیس جمهور ترکیه گفت که توافق صلح احتمالی بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی برای این دو کشور و منطقه خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
کد خبر: ۲۴۱۰۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه در آنکارا طی نشست خبری مشترک با نخست وزیر گرجستان گفت که توافق صلحی که قرار است بین آذربایجان و ارمنستان امضا شود، یک فرصت تاریخی خواهد بود.

 

ایراکلی کوباخیدزه،، نخست وزیر گرجستان نیز که امروز طی سفری رسمی وارد ترکیه شد، به نوبه خود گفت که امیدوار است این توافق در نهایت به امضای طرفین برسد.

 

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که همه بشریت باید طبق قانون و دیپلماسی از مبارزه برای آزادی که مردم فلسطین بهای سنگینی برای آن پرداختند، حمایت کنند.

 

به گزارش آناتولی، اردوغان در مورد ترور نخست وزیر  اسلواکی نیز، ضمن محکوم کردن آن گفت که ما به ایستادگی در برابر هرگونه اقدام علیه صلح، ثبات و امنیت منطقه خود ادامه خواهیم داد.

 

اردوغان در ادامه از ضرورت فعالیت خط‌آهن بین آذربایجان، گرجستان و ترکیه سخن گفت و تأکید کرد: ما به اقدامات خود تا حصول اطمینان از فعال شدن دوباره خط راه آهن باکو- تفلیس- قارص، ستون فقرات کریدور میانی، با ظرفیت کامل ادامه می‌دهیم.

 

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: ما با گرجستان روی اقداماتی که مبارزه ما را با گروهک‌ تروریستی به ویژه «گولن» و پ.ک.ک و شبکه‌های جنایت سازمان یافته موثرتر می‌کند، متمرکز شدیم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده