قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ افزایش به ۸۳ دلار و ۹۸ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۴۱۱۴۶

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت حدود یک درصد در روز جمعه افزایش یافت و نفت برنت اولین افزایش قیمت هفتگی خود را طی سه هفته گذشته ثبت کرد. اطلاعات اقتصادی اخیر آمریکا و چین به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا امید به افزایش تقاضا را بالا برده است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت معادل 0.85 افزایش به 83 دلار و 98 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 83 سنت معادل 1.05 درصد افزایش 80 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.


تولید صنعتی در چین 6.7 درصد در آوریل نسبت به سال گذشته افزایش یافته و رشد در بخش تولید کارخانه‌ای سرعت گرفته است که می‌تواند نشانه‌ای از افزایش تقاضا در آینده باشد.

 

کاهش ذخایر نفت و محصولات پالایشی در قطب‌های تجاری دنیا هم خوش‌بینی نسبت به تقاضا را افزایش داده است. روند افزایش ذخایر نفتی قیمت نفت را در هفته‌های گذشته تحت تاثیر قرار داده بود.


تعداد چاه‌های نفت آمریکا یک حلقه طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به 497 رسیده است.


شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا کمتر از حد انتظار در آوریل افزایش یافته که می‌تواند امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش دهد. کاهش نرخ بهره ارزش دلار را پایین آورده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.


در زمینه عرضه، سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس هستند که در ماه ژوئن برگزار می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده